نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تأثیر تفاوتهای ژنتیکی بر کسب موفقیت

بر پایه نتایج جالب توجه تحقیقاتی که بر روی گروه بزرگی از مردم نیوزلند انجام شده باید نگاه متفاوتی نسبت به موفقیت و عوامل تأثیرگذار بر آن داشت. به بیان بهتر، بار دیگر که موفقیتی نصیبتان شد شاید بهتر باشد در کنار عوامل تأثیرگذاری نظیر حمایتهای خانواده، داشتن معلم خوب و نظایر آنها به عامل ژنتیک هم توجه داشته باشید.

این تحقیقات نشان داده که تفاوتهای بسیار جزئی در ساختار ژنومیکی انسانها تا حد محسوسی در پیش بینی داشتن شغلی مناسب، درآمد چشمگیر و برخورداری از شخصیت دوست داشتنی و در کل کسب موفقیت تأثیرگذار است.

برای این منظور محققانی از دانشگاه دوک واقع در کارولینای شمالی داده های ارزشمندی را مورد بررسی قرار داده اند که به گروهی متشکل از 918 نیوزلندی مربوط می شود. این افراد که اکنون در دهه چهارم زندگی شان قرار داررند از زمان به دنیا آمدن زیر نظر محققان قرار داشته اند و به همین دلیل این تحقیقات مورد توجه محافل علمی جهان قرار گرفته است.

تحقیقات نشان داده که تفاوتهای بسیار جزئی در ساختار ژنومیکی انسانها تا حد محسوسی در پیش بینی داشتن شغلی مناسب، درآمد چشمگیر و برخورداری از شخصیت دوست داشتنی و در کل کسب موفقیت تأثیرگذار است

محققان اطلاعات متنوع و دقیقی از زندگی این افراد جمع آوری کرده اند که شامل سنی است که شروع به صحبت کردن کرده، راه رفته و در ادامه شغل مورد نظرشان را پیدا کرده اند.

آنها در ادامه از فاکتوری موسوم به «نمره ژنتیکی» استفاده کرده اند. بر این اساس از روی نمره ژنتیکی هر فرد می توان پیش بینی کرد که وی تا چه حد به موفقیت در زندگی دست پیدا می کند.

به باور محققان، افراد موفقی که نمره ژنتیکی بالاتری دارند معمولا دوست داشتنی تر بوده و بیش از سایرین مورد قبول سایرین قرار می گیرند.

منبع:newscientist

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل