نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ورود فضانوردان به سکونتگاه بادشونده برای اولین بار

جف ویلیامز و واولگ اسکریپوچکا در ساعت ۸:۴۷ دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ دریچه این ماژول تجربی را به عنوان بخشی از یک پروژه دو ساله در ارزیابی فناوری‌های این سکونتگاه قابل انبساط باز کردند.این دو فضانورد با پوشیدن عینک مخصوص و ماسک فیلتر برای محافظت در برابر هرگونه غبار و ضایعات احتمالی موجود در ماژول به آن وارد شده و از هوا نمونه‌برداری کردند. آن‌ها سپس شرایط سازه را بررسی کردند.

فضانوردان همچنین کانال‌های هوا را در بیگلو نصب کرده و داده‌های حسگرهای آنبرد آن را دانلود کردند.

ویلیامز پس از تکمیل ماموریت، ماژول را مجددا برای احتیاط ایمنی بیشتر بست.به گفته ناسا، فضانوردان امروز و فردا مجددا به این ماژول وارد شده و حسگرها و دستگاههای بیشتری را بر روی آن نصب و بررسی خواهند کرد. از آنجایی که این اقامتگاه، تجربی است، برای دو سال آینده در زمان‌هایی که فضانوردان به بررسی آن نمی‌پردازند، محکم بسته خواهند ماند و برای سکونت یا سایر فعالیت‌ها استفاده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا،این سکونتگاه که توسط شرکت بیگلو ساخته شده،‌ در روز هشتم آوریل (۲۰ فروردین) روی یک فضاپیمای بدون سرنشین دراگون به ایستگاه فضایی انتقال یافت. در روز ۲۶ مه(ششم خرداد) نخستین تلاش برای منبسط کردن این ماژول انجام شد اما به دلایل نامعلوم موفق نبود. این ماموریت مجداد دور روز بعد تکرار شد و پس از هفت ساعت سکونتگاه با موفقیت باد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل