نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این روبات به جای انسان به ماموریت فضائی می رود

در همین زمینه دکتر تاسکین پادیر، مدیر پروژه روبات انسان نمای والکیری و متخصص الکترونیک و مهندسی کامپیوتر اعلام کرد: ما نخستین گام ها را برای بررسی عملکرد روبات های انسان نما و چگونگی امکان استفاده از آن ها برداشته ایم. من به شدت اعتقاد دارم در آینده، روبات ها زندگی انسان را تغییر خواهند داد.

این روبات قرار است در ماموریت های آینده فضائی ناسا که در بخش های دور دست کهکشانی انجام خواهد شد، نقش مهمی را بر عهده گرفته و می تواند گزینه ایده الی جهت اعزام به ماموریت مریخ ، پیش از فرستادن فضانوردان به این سیاره محسوب شود.

روبات والکیری بخش از پروژه توسعه روبات های هوشمند انسان نما است که توسط سازمان فضائی ناسا در حال پیگیری بوده و هدف اصلی آن ارائه نسل جدید روبات های هوشمند انسان نما عنوان شده است. این روبات قرار است در ماموریت های آینده فضائی ناسا که در بخش های دور دست کهکشانی انجام خواهد شد، نقش مهمی را بر عهده گرفته و می تواند گزینه ایده الی جهت اعزام به ماموریت مریخ ، پیش از فرستادن فضانوردان به این سیاره محسوب شود.

این روبات دارای تجهیزاتی مانند دوربین ضبط تصاویر و صدا، سنسورهای ناوبری دقیق و قابلیت برقراری ارتباط هوشمندانه با انسان ها و امکان راه رفتن روی دوپا و حفظ مناسب تعادل است. البته هنوز نمی توان از وی انتظار داشت که دقیقا مانند یک انسان رفتار کند.

منبع: phys.org

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل