نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امید دنیا در عرصه پزشکی به سلول‌های بنیادی است

 دکتر مرتضی هاشم‌زاده در نشست تخصصی شورای علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اظهار کرد: سلول‌های بنیادی تحولی بزرگ ایجاد می‌کند که دیگر کسی نگران مرگ بافت‌ها نباشد.وی افزود: داخل کشور نیز این موضوع اهمیت بالایی پیدا کرده است و با حساسیت دنبال می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بسیاری از دستاوردهایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در گذشته قابل تصور نبودند؛ اما حالا وجود دارند.وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که با دانشگاه‌های استان همکاری خوب و تبادل علمی انجام شود.

هاشم‌زاده اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری آمادگی برگزاری همایش‌ها و سمپوزیم‌ها در این زمینه را دارد.رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تشکیل شورایی در زمینه سلول‌های بنیادی، تصریح کرد: این شورا که به طور ماهیانه یا دو ماه یک بار برگزار می‌شود، فضای مناسبی است تا افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در نشست تخصصی شورای علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید، گفت: کاربرد فناوری، شناخت مسائل و حل آن‌ها است.

خدابخش مرادی نافچی اظهار کرد: امروزه بهره‌برداری از فناوری‌های جدید جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. وی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های شهرکرد، علوم پزشکی، آزاد و جهاد دانشگاهی استان در این حوزه وارد شده‌اند.

مرادی تصریح کرد: نکته اساسی در این مورد این است که به اقتضای تغییراتی که در جامعه وجود دارد، به فناوری‌های جدید نیاز است.وی گفت: کاربرد فناوری، شناخت مسائل و حل آن‌ها است که پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در افق بلند مدتی که تعریف شده است، باید کشور در منطقه به لحاظ علمی سرآمد باشد.وی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و موردنظر اولین گامی که برداشته می‌شود ،سخت‌ترین و مهم‌ترین گام خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از تشکیل شورایی در این زمینه خبر داد و گفت: توسعه فناوری در حوزه سلول‌های بنیادی در سطح استان و تجاری سازی آن یکی از اهداف تشکیل این شورا است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: توسعه دانش و فناوری و تقویت همکاری بین بخشی دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل