بزرگترین کنکور جهان در چین

 به گزارش ایرنا، صف های طویلی ازدانش آموزان در سطح شهر پکن مشاهده می شود که پیش از امتحان در مقابل مکان های برگزاری کنکور تجمع کرده بودند.برای مردم چین ازجمله والدین و دانش آموزان ورود به دانشگاه یک رویا محسوب می شود و همه ساله میلیون ها نفر در چنین آزمونی شرکت می کنند.

براساس دیدگاه مردم چین کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توانند فرصت های بیشتری درمقایسه با دیگران برای ورود به مشاغل دولتی داشته باشند و کسانی که به این فرصت های شغلی دست پیدا کنند در واقع امکانات بسیار زیادی خواهند داشت.
باتوجه به اینکه کنکوربایددرنقاط محروم نیز برگزار شود اتوبوس هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این نقاط دورافتاده در سراسر چین برای اعزام دانش آموزان به محل برگزاری کنکور فرستاده شده است.
با وجود اینکه آزمون از امروز آغاز شده است، اما به دلیل پهناور بودن و وسعت مناطق محل برگزاری ، کنکور در برخی نقاط سه روز دیگر به پایان خواهد رسید.
بر اساس یک برنامه ملی آموزش و پرورش به کنکوری های مناطق محروم قبل از آزمون کمک شده است تا ضمن بررسی سوابق تحصیلی آنها از مزایای بیشتری برخوردار شده و سطح آموزشی آنها به داوطلبان دیگر برسد.
به همین سبب بسیاری از دانش آموزان نقاط روستایی در چین به رغم زندگی در نقاط محروم هر سال در آزمون کنکور شرکت می کنند و فرصت های زیادی برای ورود به بهترین دانشگاه کشور دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا