بیش از یک میلیون خودروی برقی در جاده های جهان

خودروهای الکتریکی را می توان یکی از راهکارهای بسیار مفید برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی به حساب آورد ولی موانع متعددی بر سر راه استفاده از این وسایل وجود دارند. همین امر نیز باعث شده است تا این خودروها به آرامی در جهان مورد پذیرش قرار بگیرند ولی به نظر می رسد که سال گشته میلادی، سال عبور تعداد این وسایل نقلیه از مرز یک میلیون دستگاه بوده است.

دانشمندان معتقدند که برای کاهش دادن رشد گرمایش زمین به کمتر از دو درجه سانتی گراد می بایست تا سال 2030 میلادی شاهد حضور حداقل 150 خودروی برقی در جهان باشیم.

سازمان انرژی جهانی اعلام کرده است که در طول سال 2015 میلادی به صورت دقیق، تعداد یک میلیون و 260 هزار خودروی برقی در جاده های جهان به حرکت در آمده اند. البته این آمار شامل هر دو نوع خودروهای الکتریکی یعنی ماشین های برقی مجهز به باتری (BEV) و ماشین های دوگانه سوز قابل شارژ (PHEV) است.

در این میان ایالات متحده آمریکا با داشتن 400 هزار عدد از این تعداد خودروها در تمام جهان رکورد دار است. با این حال این تعداد خودروی برقی در آمریکا با وعده های اوباما و پیش بینی او در باره حضور 1 میلیون خودرو برقی در این کشور (در سال 2015) همخوانی ندارد.

این آمار هنگامی ارزش خود را نشان می دهند که بدانیم در سال 2205 میلادی در سراسر جهان تنها چند هزار خودروی الکتریکی وجود داشته است. دانشمندان معتقدند که برای کاهش دادن رشد گرمایش زمین به کمتر از دو درجه سانتی گراد می بایست تا سال 2030 میلادی شاهد حضور حداقل 150 خودروی برقی در جهان باشیم. همچنین برای بهبود شرایط گرمایش زمین، تعداد خودروهای برقی در سال 2050 میلادی باید به 1 میلیارد دستگاه برسد.

منبع: vox

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا