نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری مسابقه بین قهرمان بازی Go و هوش مصنوعی گوگل

شاید اولین گام رقابت انسان و هوش مصنوعی را بتوان رخدادی بزرگ در 20 سال پیش دانست، زمانی که هوش مصنوعی Deep blue به مصاف با اسطوره دنیای شطرنج یعنی گری کاسپاروف رفت. آن رقابت بزرگ با پیروزی هوش مصنوعی یاد شده به پایان رسید و از آن به بعد بارها قهرمانان ورزش های فکری جهان در برابر سیستم های هوش مصنوعی زانو زده اند.

قهرمان جهان در مسابقات Go قرار است تا به سراغ گرفتن انتقام همنوع کره ای خود برود؛ که جیه (Ke Jie) که تنها 18 سال سن دارد، در این بازی به عنوان یک نابغه شناخته می شود و بنا بر گزارش های منتشر شده قرار است تا پیش از پایان سال 2016 شاهد رقابت او با هوش مصنوعی شرکت گوگل باشیم.

نمونه جدیدتر این موضوع نیز چند ماه پیش و در کشور کره جنوبی رخ داد که قهرمان مسابقات Go از این کشور در مجموع 5 بازی با یک هوش مصنوعی پیشرفته با نتیجه 4 به 1 مغلوب شد. این امر در کره جنوبی موجی از وحشت را به راه انداخت ولی اندکی بعد بودجه ای 580 میلیون دلاری توسط این کشور برای تحقیق در زمینه هوش مصنوعی اختصاص یافت.

حال قهرمان جهان در مسابقات Go قرار است تا به سراغ گرفتن انتقام همنوع کره ای خود برود؛ که جیه (Ke Jie) که تنها 18 سال سن دارد، در این بازی به عنوان یک نابغه شناخته می شود و بنا بر گزارش های منتشر شده قرار است تا پیش از پایان سال 2016 شاهد رقابت او با هوش مصنوعی شرکت گوگل باشیم.

با این حال این قهرمان چندان به این رقابت راضی نیست و گفته می شود که معتقد است که در هر شرایطی این سیستم کامپیوتری می تواند روش بازی او را کپی کرده و سبک خاص او را از منحصر به فرد بودن خارج کند. البته شایان ذکر است که پیش از این ادعا، جیه اعلام کرده بود که می تواند این هوش مصنوعی را شکست بدهد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل