تصویب حمایت از 10 طرح پژوهشی میان‌گروهی

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه میان گروهی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در آخرین جلسه خود با بررسی 15 طرح پژوهشی ارائه شده به این کارگروه، پشتیبانی از 10 طرح را مورد تصویب قرار داد.
طرح‌های پژوهشی مصوب در کارگروه میان گروهی در زمینه‌های نانوکامپوزیت، سنتزنانوذرات برای دارورسانی، سنتز کمپلکس ضد سرطانی(شیمی دارویی)، سلول خورشیدی و تولید میکرو کپسول هستند که ارائه مقاله ISIQ1 و دانش فنی و نمونه محصول از تعهدات این طرح‌ها است.
روند رو به رشد علوم و تحقیقات بین­ رشته‌ای، نقش و جایگاه این رویکرد نوین در تحولات علمی و فناوری جهان، بیانگر اهمیت و ضرورت توجه به این حوزه در کمک به توسعه علمی کشور است که با توجه به این مهم و نقش و جایگاه فرابخشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به عنوان 'بنیاد ملی علم ایران' در سطح کشور، کارگروه میان‌ گروهی صندوق فعالیت خود را با حمایت از توسعه پژوهش­‌های میان رشته­ ای و میان گروهی در حوزه علوم تجربی انجام می‌دهد.
این کارگروه، ضمن تعیین عرصه‌های اولویت دار صندوق براساس اسناد بالادستی و نیاز کشور، به بررسی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران با موضوعات بین رشته‌ای که در نقشه جامع کشور، برنامه پنجم توسعه و نقشه سلامت کشور تعیین شده، می‌پردازد.
اعضای این کارگروه از برجسته ترین استادان وهیات علمی دانشگاه های برتر کشور در رشته‌های مهندسی پلیمر، مهندسی بافت ، مهندسی پزشکی، داروسازی، توانبخشی، محیط زیست هستند. توجه به روند جهانی مطالعات و تحقیقات لزوم حرکت‌های ملی فناورانه را به منظور توسعه دانش فنی و ایجاد توان تولید صنعتی در کشور را مشخص می‌کند بنابراین توجه و اهمیت صندوق به رشته‌هایی که اولویت قرار داده تعیین کننده حرکت در این مسیر است.