چرخه تبدیل علم به ثروت در کشور تکمیل نشده است

امیرعلی حمیدیه روز دوشنبه در شورای علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در شهرکرد افزود: ایران در حوزه نیروی انسانی محقق از ظرفیت های بالایی برخوردار است و در سال های اخیر از پیشرفت های خوبی برخوردار شده اما برای تبدیل علم به ثروت راه زیادی را باید طی کنیم. 
وی با بیان اینکه جهش علمی می تواند در تولید علم به ثروت نقش مهمی ایفا کند، گفت: دولت با برنامه ریزی هایی که انجام داده درصدد رفع کاستی ها و خلاء هاست تا چرخه تبدیل علم به ثروت کامل شود. 
حمیدیه تصریح کرد: کشوردر دهه گذشته موفق به دستیابی به اصول اولیه دانش سلول های بنیادی شده و هم اکنون زمان ورود به ارائه خدمات سلول های بنیادی به مردم است و چنانچه بخواهیم شاهد جهشی علمی در سال های آینده باشیم باید در این حوزه اقدامات بیشتری انجام گیرد. 
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی خاطرنشان کرد: فعالیت های علمی و پژوهشی، زمانی موثر واقع می شود که نیازی از مردم را پاسخگو باشد. 
حمیدیه در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از استان های پیشرو کشور در حوزه فناوری های سلولی بنیادی است، افزود: با توجه به همکاری بین بخشی و فعالیت مستمر محققان، آینده خوبی را در این حوزه برای این استان می توان پیش بینی کرد. 
به گزارش ایرنا، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در سال 1387 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و این ستاد هم اکنون در سه عرصه توسعه مراکز سلول های بنیادی، توسعه تجارت و بازار محصولات سلول های بنیادی و توسعه دانش و فناوری و منابع انسانی حوزه سلول های بنیادی فعالیت می کند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا