نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آینده مطلوب چهارمحال و بختیاری در حوزه سلول‌های بنیادی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری آینده مطلوبی در حوزه سلول‌های بنیادی دارد، گفت: شهرکرد از معدود شهرهای کشور است که آزمایشگاه علوم پایه آن بصورت ترکیبی کار می‌کند که این کار تیمی حسن‌های زیادی را در بر خواهد داشت.

امیرعلی حمیدیه در نشست تخصصی شورای علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در شهرکرد اظهار کرد: امروزه سلول‌های بنیادی دارای اهمیت زیادی هستند و شرکت‌های بزرگ دنیا به سمت آن حرکت‌ کرده‌اند.

حمیدیه با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین عامل در این حوزه است، تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص در کشور فراوان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور نسل سوم نشده‌اند و نمی‌توانند مسیر ایده تا بازار را به خوبی طی کنند، خاطرنشان کرد: مشکل در این مورد نبودن نخبه نیست، بلکه نداشتن چرخه تبدیل علم به ثروت است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به نبود جهش علمی در این زمینه، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید مستقل باشند و به صنعت متصل شوند.

حمیدیه گفت: تزریق پول از دولت به دانشگاه‌ها تابه‌حال نتیجه مطلوبی نداشته است و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان نتیجه بهتری بدست می‌آید.

به گزارش ایسنا ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی خاطرنشان کرد: نیاز است که خیرین در ساختن پژوهشکده نیز مشارکت کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل