نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقش فناوری های پیشرفته در رفع معضلات مدیریتی

'محمد معزالدین' روز دوشنبه در بیست و پنجمین گردهمایی روسای پارک های علم و فناوری کشور گفت: با ساختار فعلی مدیریت، نمی توان بحران های موجود را به خوبی و به صورت پایدار مدیریت کرد؛ ممکن است برخی مشکلات را بتوان به صورت مقطعی برطرف کرد اما این وضع، دوام و قوام ندارد.
وی اشکالات مربوط به قدیمی بودن ساختار مدیریت کشور را به وزارت علوم وارد دانست و اظهار کرد: رویکرد وزارت علوم در این سال ها معطوف به تخته سیاه، میز و صندلی بوده است؛ به این معنی که با توجه به ظرفیت صندلی های خالی و حضور استاد برای تدریس، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کرده و پذیرش دانشجو بر اساس نیازهای بازار نبوده است.
معزالدین، رمز اصلی موفقیت نسبی سیستم بانکی کشور نسبت به دیگر ساختارها را بکارگیری فناوری های جدید عنوان کرد و گفت: استفاده از سیستم های آنلاین و شبکه ای و فناوری های نوین، کمک بزرگی به پیشرفت نظام بانکی ما کرده است، هرچند برای رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز باید تلاش کنیم.
وی اقدام اخیر دولت در الکترونیکی کردن اظهارنامه های مالیاتی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این اقدام، گام مهمی در کاهش فساد ناشی از فرارهای مالیاتی است و امیدواریم دولت بتواند به این شیوه، این مشکل تاریخی را در کشور ریشه کن کند.
معاون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: با بکارگیری فناوری های پیشرفته در فرآیند مدیریت، یاد خواهیم گرفت که چگونه امور را سر و سامان داده و خود را از چالش های کشور به صورت پایدار عبور دهیم.
وی به برخی محدودیت های گمرکی در مسیر فعالیت پارک های علم و فناوری اشاره کرد و خطاب به روسای پارک ها گفت: شما اگر بخواهید از خطوط تولید بین المللی استفاده کنید با محدودیت های گمرکی مواجه خواهید شد در صورتی که برقراری ارتباطات بین المللی، یکی از زمینه های لازم برای رشد فناوری، خلاقیت و نوآوری به شمار می آید.
معزالدین آمادگی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برای همکاری با پارک های علم و فناوری که در مجاورت مناطق آزاد واقع شده و با محدودیت های تهیه زمین و امکانات روبه رو هستند، اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین گردهمایی روسای پارک های علم و فناوری کشور به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درحال برگزاری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل