نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کار گروهی متخصصان از الزامات درمان بیماران در حوزه ارتوپدی است

 دکتر رضا شهریار کامرانی در کنفرانس ماهانه این انجمن اظهار کرد: مشکلات عروقی همیشه یکی از مشکلات همراه در بیماران ارتوپدی بوده است اما امروزه با کنترل و درمان بیماری ها و ضایعات عروقی بیماران ارتوپدی کمتر دچار آسیب های پزشکی می شوند.

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی دست افزود: مساله عروقی در تروما یک مشکل همیشگی است و کار تیمی می تواند بزرگترین سود و کمترین ضرر را برای بیماران به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در درمان بیماری که به زانویش ضربه خورده و مشکل عروقی دارد؛ اگر از قبل پروتکل مشخصی نداشته باشیم ناهماهنگی بین پزشک جراح عروق و متخصص ارتوپد و سایر اعضای تیم تروما پیش خواهد آمد و این موضوع به درمان بیمار لطمه وارد می کند.
دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران خاطرنشان کرد: در این صورت باید برنامه ریزی و اولویت بندی شود که شروع کدام درمان برای بیمار مفیدتر است.
به گفته وی، کار تیمی در ارتوپدی بسیار راهگشا است؛ تمام کادر پزشکی مورد نیاز در کنار هم به درمان بیمار می پردازند بنابراین بهبودی در زمان کمتری حاصل و بیمار کمتر دچار عوارض بعد از درمان می شود.
شهریار کامرانی با بیان اینکه مسایل عروقی در ارتوپدی عمدتا حول محور تروما می چرخد، افزود: امروزه با روش ها و درمان های جدید، بسیاری از مشکلات بیماران ترومایی حل شده است.
وی گفت: یکی دیگر از نقاط مشترک درمان های ارتوپدی و جراحی عروق در بیماران دیابتی است که دچار زخم پای دیابتی هستند؛ امروزه برخلاف گذشته در بسیاری از موارد نیازی به قطع عضو در این بیماران نیست و می توان با بازسازی عروقی از قطع عضو این بیماران پیشگیری کرد.
وی یاد آورد شد: با روش های جدید درمان عروق در ارتوپدی، پایی که قرار بود تا زانو قطع شود درحد قطع یک انگشت باقی می ماند؛ بنابراین پزشکان ضمن آشنایی با درمان های گروهی و آگاهی از روش های جدید درمانی اعم از جراحی عروق یا سایر زمینه ها باید تلاش کنند که به بیمار آسیب کمتری وارد شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل