پایش ارزان شبکه توزیع آب شهری با سامانه جدید محققان کشور

هادی کارگر شریف، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا،عنوان دستگاه ساخته شده را «سامانه اندازه‌گیری فشار کل جریان سیال» ذکر کرد و گفت: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری فشار کل در صنایعی چون نفت، گاز، سیستم‌های انتقال آب و انواع فرایند‌های شیمیایی را دارد.

وی با بیان این که فشارسنج‌های معمول و رایج تنها توانایی اندازه‌گیری فشار استاتیک را دارند، افزود: این در حالی است که این سامانه قابلیت اندازه‌گیری فشار کل را دارد.

کارگر شریف خاطرنشان کرد: این سامانه برای پایش و راهبری شبکه توزیع آب شهری و با هدف جلوگیری از افزایش فشار و حوادث ناشی از آن و همچنین کاهش فشار آب و مشکلات ناشی از کم آبی استفاده می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تاکید بر این که در حال حاضر اندازه‌گیری فشار آب در سطح شهر از طریق عملیات حفاری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: انجام عملیات حفاری مستلزم هزینه و صرف وقت زیاد است؛ ولی با نصب این دستگاه بر روی خط لوله مشترکین شهری با هزینه‌ کمتر و در حداقل زمان ممکن و نگهداری آسان، این اطلاعات قابل دسترسی و پایش خواهد بود.

مجری طرح، اندازه‌گیری فشارکل سیال با کمترین هزینه و با استفاده از انشعاب دارای جریان را از مزایای این دستگاه نام برد و گفت: قابلیت استفاده از انواع دبی متر و امکان تعمیر و نگهداری دستگاه از دیگر مزایای آن بشمار می‌رود.

کارگر شریف، اجرای این طرح را در قالب یک طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی بر اساس سفارش شرکت آب و فاضلاب استان قم دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس در حال ساخت و تحویل 30 دستگاه از این سامانه برای شرکت آب و فاضلاب استان قم هستیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا