نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم توجه به نقش محوری دریاها و اقیانوس‌ها در توسعه پایدار

رییس پژوهشگاه ملی اقیانو‌س‌شناسی و علوم جوی با اشاره به روز جهانی دریا و اقیانوس، این روز را فرصتی مغتنم برای بررسی نقش پررنگ دریاها و اقیانوس‌ها دانست و گفت: لازم است تا با توجه ویژه به دریاها و اقیانوس‌ها این حوزه به عنوان نقش محوری در توسعه پایدار مد نظر قرار گیرد.

 دکتر ناصر حاجی‌زاده ذاکر در برنامه روز جهانی دریا و اقیانوس با اشاره به اهمیت دریاها و اقیانوس‌ها خاطرنشان کرد: روز جهانی دریا و اقیانوس فرصت مغتنمی است تا نقش پررنگ دریاها و اقیانوس‌ها را بر حیات انسان یادآور شویم.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل دریاها و اقیانوس‌ها در اقتصاد جهانی و ملی یادآور شد: دریاها و اقیانوس‌ها منبع تامین غذا برای بسیاری از مردم این سرزمین و بیش از نیمی از مردم دنیا است.

وی هشتم ژوئن برابر 19 خرداد ماه را روز جهانی دریا و اقیانوس ذکر کرد و ادامه داد: سازمان ملل متحد در سال 2009 میلادی به طور رسمی اولین مراسم بزرگداشت را برای این روز برگزار کرد و در آن اهمیت ارتباط انسان و دریا، نقش دریاها و تعدیل شرایط آب و هوایی، معیشت پایدار، گردشگری دریایی، فعالیت‌های انسانی در دریا، حفاظت از محیط زیست دریایی مورد توجه قرار گرفت.

حاجی‌زاده ذاکر برگزاری این مراسم در ایران را فرصتی مغتنم دانست تا به نقش پررنگ دریاها در حیات انسان‌ها پرداخته شود.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برگزاری روز جهانی دریا و اقیانوس را با شعار «دریا و اقیانوس سالم، زمین سالم» ذکر و ابراز امیدواری کرد: با توجهات همه بخش‌های کشور به ویژه جامعه دریایی موضوع سلامت دریاهای کشور به عنوان یک موضوع محوری مد نظر قرار گیرد و با توجه به آن توسعه پایدار کشور با محوریت دریاها و اقیانوس‌ها محقق شود.

 روز هشتم ژوئن برابر روز 19 خرداد، روز جهانی دریا و اقیانوس نامگذاری شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل