ساخت انگشت مصنوعی با قابلیت لامسه

پژوهشگران ایتالیایی موفق به ساخت نوعی انگشت مصنوعی شده اند که قادر است تا بافت ، فشار ، سختی ، انحنا و سایر اطلاعات را که از طریق لمس به دست می آید ، ایجاد کنند .

کالوگرو آدو (Calogero Oddo) مدیر آزمایشگاه Human Machine Nexus در دانشگاه سنت آنا پرفتزیونامنتو (Sant'Anna) در شهر پیزا (Pisa) ایتالیا در این رابطه توضیح می دهد : این سیستم از یک ماتریس (matrix ) حاوی سنسورهای کوچک شبیه سازی توزیع انتهای عصب شکل گرفته است که به طور طبیعی در نوک انگشتان دست انسان  وجود دارد در نتیجه قادر به درک و اصلاح همه ابعاد حس لامسه خواهد بود .  

قابل ذکر است که این دستگاه مصنوعی پس از یک سال برای آزمایش روی انسان آماده خواهد شد . محققان ایتالیایی هدف اصلی ساخت این دستگاه را بهبود عملکرد پیوند دست مصنوعی اعلام کردند . علاوه بر این موضوع ،  طراحان این تکنولوژی جدید  معتقد هستند که این دستگاه قابل استفاده برای ربات های صنعتی ، نسل جدید تلویزیون های لمسی و گوشی های هوشمند خواهد بود .   

لازم به ذکر است که طی سال های اخیر تکنولوژی ساخت اندام های مصنوعی همچون دست ، از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار بوده است . این تکنولوژی و فن آوری نوک انگشت مصنوعی ساخته شده توسط محققان ایتالیایی ، تحول بزرگی در صنعت ساخت اندام های مصنوعی به ویژه دست ایجاد خواهد کرد چرا که بیشترین استفاده از حس لامسه توسط انگشتان دست و دست ها صورت می گیرد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا