نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید تلوزیون های ال سی دی متوقف می شود

تلوزیون های ال سی دی یا  نمایشگرهای کریستال مایع از اوایل دهه نود میلادی به طور رسمی وارد بازارهای جهانی شده و در آن زمان تحولی بزرگ در ساخت صفحات نمایشگر به شمار می رفتند.  این فناوری برای چند دهه ، توانست بر بازارهای جهانی تسلط داشته و بخش وسیعی از نمایشگرهای سال های گذشته با تکیه بر این تکنولوژی ساخته شده بودند . هم اکنون به نظر می رسد عمر این فناوری نیز رو به پایان بوده و بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ، شرکت پاناسونیک قصد دارد به دلیل قدیمی شدن این فناوری، عدم استقبال مشتریان و هزینه بالای تمام شده جهت ساخت، تولید این محصولات را از ماه سپتامبر سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کرده و نام تلوزیون های ال سی دی را از محصولات خود حذف کند.

شرکت پاناسونیک قصد دارد به دلیل قدیمی شدن این فناوری، عدم استقبال مشتریان و هزینه بالای تمام شده جهت ساخت، تولید این محصولات را از ماه سپتامبر سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کرده و نام تلوزیون های ال سی دی را از محصولات خود حذف کند.

تلوزیون های ال سی دی یا نمایشگر های کریستال مایع در برابر تغییرات دمائی به شدت حساس بوده و به راحتی به شکل مایع درآمده و رسانایی بسیار قوی محسوب می شوند. امکان همزمان انتقال نور و الکتریسیته از این ماده ، آن را به عنوان یک ماده ایده آل برای ساخت نمایشگر معرفی کرده و طی دهه های گذشته این محصول توانسته بود بسیاری از بازارهای جهانی را به تسخیر خود درآورد.

نحوه عملکرد سیستم نمایشگر کریستال مایع به این صورت است که ذرات و مولکول‌های کریستال مایع در میان صفحات شیشه‌ ای پلاریزه شده و فیلترهای LCD در تلویزیون رنگی قرار دارند. برای ساخت LCD  دو شیشه پلاروید را با ۹۰ درجه اختلاف نسبت به یکدیگر قرار داده و یک لایه کریستال مایع بین آن ها می‌ گذارند.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل