نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چراغ قرمزی مخصوص معتادان به تلفن همراه

بحران فرهنگی ناشی از اعتیاد به تلفن همراه تنها به یک کشور یا منطقه خاص اختصاص ندارد بلکه تمامی کشورهای جهان با این مشکل بزرگ دست به گریبان هستند. حال برخی از کشورها به این نتیجه رسیده اند که نمی توان این اعتیاد را به راحتی کنترل یا رفع کرد و به همین دلیل نیز به دنبال راهکار هایی برای حفاظت از سلامت معتادان به تلفن همراه رفته اند.

قرار است تا با فرا رسیدن ماه دسامبر (آذر ماه)، چراغ های راهنمایی مخصوص عابران پیاده در شهر سیدنی با مدل هایی جایگزین شوند که وضعیت عبور را بر روی زمین به نمایش در می آورند.

نخستین کشوری که ایده ای در این راستا را مطرح کرد آلمان بود. مسئولان کشور آلمان چندی پیش ایده انعکاس نور چراغ راهنمایی بر روی زمین را مطرح کرده بودند تا معتادان به تلفن همراه از قرمز بودن چراغ پیش از عبور از خیابان آگاه شوند. حال به نظر می رسد که استرالیا در زمینه انجام این طرح از سایر کشور ها پیشی گرفته است و قرار است تا به زودی شامل عملیاتی شدن این نوع چراغ ها در این کشور باشیم.

به این ترتیب قرار است تا با فرا رسیدن ماه دسامبر (آذر ماه)، چراغ های راهنمایی مخصوص عابران پیاده در شهر سیدنی با مدل هایی جایگزین شوند که وضعیت عبور را بر روی زمین به نمایش در می آورند. به این ترتیب کسانی که دائما در حال نگاه کردن به تلفن همراه خود بوده و چراغ های عابر پیاده که در ارتفاع بالاتر قرار دارند را مدنظر قرار نمی دهند نیز خواهند توانست از زمان امن عبور از خیابان آگاه شده و با خیالی راحت به کار کردن با تلفن همراه خود ادامه بدهند. با این حال این موضوع حل یک بحران فرهنگی نیست بلکه تنها راهکاری موقت برای حفاظت از جان شهروندان استرالیایی به حساب می آید.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل