نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مذاکره برای آغاز همکاری دانشگاه امیرکبیر و سازمان ملل در زمینه توسعه پایدار

'محمدمهدی آزادگان' روز چهارشنبه درباره برنامه دیدار دوجانبه پروفسور 'جفری دیوید ساکس' (Jeffrey David Sachs) مشاور عالی دبیرکل سازمان ملل متحد با دکتر 'سید احمد معتمدی' رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خبرنگار علمی ایرنا گفت: پروفسور ساکس که خود عضو هیات علمی دانشگاه کلمبیا است روز دوشنبه هفته آینده (17 خردادماه 1395) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور خواهد یافت و ضمن ملاقات با رئیس و هیات رئیسه این دانشگاه و همچنین دکتر 'رضا مکنون' رئیس دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در سمینار علمی تخصصی با موضوع دستور کار 2030 (2030 Agenda) و تبیین اهداف توسعه پایدار (SDGs) سخنرانی خواهد کرد.
وی افزود: شرکت در این نشست برای تمام افراد اعم از دانشگاهیان و غیردانشگاهیان آزاد است و علاقمندان می توانند برای ثبت نام و تکمیل فرم حضور به نشانی اینترنتیhttp://sustainability.aut.ac.ir/node/451 مراجعه کنند.
وی بازدید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بررسی ظرفیت های موجود و چگونگی همکاری مشترک سازمان ملل متحد با این دانشگاه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در بازدید جفری ساکس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد.
آزادگان ضمن یادآوری اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی وزارت علوم به عنوان 'دانشگاه سبز و پیشتاز توسعه پایدار در ایران' شناخته و معرفی شده است، اظهار داشت: هدایت دانشگاه در مسیر ایفای نقش بسیار کلیدی خود در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار کشور و نیز تبدیل آن به یک دانشگاه کاملاً سبز، از جمله اهدافی است که با جدیت تمام در دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیگر مسوولان و اعضای هیات علمی دانشگاه دنبال می شود.
وی از تعریف و گنجاندن درس توسعه پایدار در سرفصل های درسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آینده نزدیک و به منظور تبیین و تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا , پروفسور 'جفری ساکس' درحال حاضر ریاست انستیتو زمین (Earth Institute) دانشگاه کلمبیا را بر عهده دارد و از طرف مجله 'تایم' به عنوان سرشناس ترین اقتصاددان جهان و از سوی نیویورک تایمز به عنوان مهمترین اقتصاددان دنیا از وی یاد شده است و مجله اکونومیست او را یکی از سه نفر تأثیرگذارترین اقتصاددان های زنده در دهه گذشته می داند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل