توجه جهاددانشگاهی به فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه‌ها

دکتر طیبی ظهر امروز در نشست دستگاه‌های فرهنگی استان با استاندار خراسان رضوی برای برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از اساس یک نهاد فرهنگی است و در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند که فعالیت‌های قرآنی نیز در آن به طور اختصاصی دنبال می‌شود.

وی گفت: پیگیری فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه‌ها که تربیت کننده مدیران آینده کشور هستند برای جهاددانشگاهی بسیار مهم است.

طیبی گفت: این مسابقات از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که امروز جهان اسلام با درگیری‌های زیادی مواجه بوده در این رقابت‌ها فرصتی را ایجاد می‌کند که بتوانیم بحث‌هایی که دانشجویان در زمینه وحدت در جهان اسلام مطرح می‌کنند را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی ابراز امیدواری کرد: این دوره از مسابقات با کمک همه دستگاه‌های استانی و ملی برگزار شود.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر سعید پور علی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام اظهار کرد: این رقابت‌ها می‌تواند به بخشی از انجام ماموریت مشهد 2017 جامه عمل بپوشاند.

وی اظهار کرد: بسیاری از کشورها در جهت مساله نفوذ فرهنگی اقدامات متعددی را برای مقابله با آن ساماندهی می‌کنند و ویژگی این رقابت‌ها این است که با مدیران آینده جهان اسلام سروکار دارد.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی ادامه داد: در این رقابت‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور دارند و می‌توانند به راحتی مروجین خوبی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی در جهان اسلام باشند.

پورعلی تصریح کرد: هر نوبت که این دانشجویان در مسابقات شرکت می‌کنند احساس می‌کنند که هم با کثرت روبه افزایش کشورهای شرکت کننده و هم با فنی‌تر شدن برنامه‌ها روبه رو هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: حمایت‌های استان در برگزاری این مسابقات توقعات گذشته را ارتقاء بخشیده و دستاوردهای جمهوری اسلامی را به فرهیختگان جهان اسلام به خوبی نشان دهد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما باید در برگزاری مسابقات قرآنی روی مزیت‌ها و قابلیت‌ها تاکید بسیاری داشته باشیم، گفت: شهر مشهد ظرفیت بی‌بدیلی دارد و برای پیدا کردن مزیت‌های نسبی باید ارزیابی‌های عملی را سنجید.

حسینی اضافه کرد: استان خراسان رضوی هم ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیری است که در اختیار جمهوری اسلامی قرار دارد و برگزاری مسابقات فرصت ارزشمندی برای معرفی ارزش‌های اسلام ناب است.

به گزارش ایسنا ، وی تصریح کرد: امروز زنجیره کاملی از فعالیت‌های قرآنی در آستان قدس رضوی شکل گرفته و آستان قدس با نگاه جدید خود قطعا در چارچوب‌های مشخص به برگزاری این مسابقات کمک خواهد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا