کشف کهکشانی با قدمت 13 میلیارد سال

دانشمندان تلاش های بسیار زیادی را برای یافتن گذشته جهان هستی به خرج می دهند ولی در عمل اطلاعات مورد نیاز برای دستیابی به این امر بسیار دشوار به دست می آیند. به همین دلیل نیز منجمان به صورت منظم به دنبال منظومه ها و کهکشان های قدیمی می گردند تا بلکه نشانه هایی از ابتدای پیدایش جهان را در آنها بیابند.

به این ترتیب و بر اساس قدمت بسیار بالای کهکشان یاد شده می توان انتظار داشت که اطلاعاتی مفید از ابتدای پیدایش جهان هستی به کمک این کهکشان برای دانشمندان فاش گردد.

به تازگی منجمان توانسته اند تا یک کهکشان بسیار کم نور را کشف کنند که شاید بتواند آنها را در این راه یاری کند. این کهکشان که از نظر ابعاد تنها یک ده هزارم اندازه کهکشان راه شیری محسوب می شود، در فاصله بسیار زیادی نسبت به کره زمین قرار گرفته است و قدمت آن نزدیک به 13 میلیارد سال تخمین زده شده است. علت این که این کهکشان تا به امروز کشف نشده بوده است را می توان کم نور بودن آن و ابعاد بسیار کوچک این کهکشان دانست ولی با توجه به فناوری های جدید و رو به رشد می توان انتظار داشت که علاوه بر این کهکشان شاهد کشف کهکشان های بیشتری نیز باشیم که پیش از این برای بشر قابل رویت نبوده اند.

به این ترتیب و بر اساس قدمت بسیار بالای کهکشان یاد شده می توان انتظار داشت که اطلاعاتی مفید از ابتدای پیدایش جهان هستی به کمک این کهکشان برای دانشمندان فاش گردد. دانشمندان انتظار دارند که بتوانند با برداشت اطلاعات از این کهکشان به یک سوال قدیمی و مهم پاسخ بدهند و این سوال این است که چگونه و به صورت دقیق تر چه چیزی موجب شکل گیری پدیده یونیزه شدن در جهان هستی شده است و شاید با یافتن پاسخ این سوال بتوان به ریشه های شکل گیری حیات بر روی کره زمین پی برد.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا