نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از شکلات به عنوان مواد مخدر

برخی از پزشکان اعتقاد دارند که اعتیاد یک امر کاملا فیزیکی نیست بلکه بخش عمده ای از آن در مغز انسان ها می گذرد. از سوی دیگر برخی از جوامع مدرن با سبک زندگی سریع و عجیب خود موجب اتخاذ رویکردهایی بسیار نامعمول توسط شهروندان خود می شوند که در شرایط عادی به هیچ عنوان قابل درک نیستند. مصداق بارز این موضوع شرایط فعلی کشور آلمان است.

این مواد به این دلیل مضر نیستند که در حقیقت از روغن هیدروژنی گیاهی و شکلات تشکیل شده اند. همین امر نیز موجب می شود که پس از مصرف شکلات، میزان اندورفین موجود در بدن بالاتر رفته و حس شادی کاذب به فرد القا شود.

این کشور به عنوان یکی از کشورهای مهم صنعتی جهان شناخته می شود و در عین حال مردم آن به عنوان جامعه ای بسیار قانون مند و مقرراتی خود را به جهانیان معرفی کرده اند. با این وجود در این کشور نیز تمایل به زندگی متفاوت و هیجان های کاذب به چشم می خورد و این امر موجب ایجاد یکی از پدیده های بسیار عجیب دنیای مدرن شده است.

ماجرا از این قرار است که به تازگی برخی از کلوپ های شبانه در شهر برلین شروع به عرضه خدماتی بسیار عجیب به مشتریان خود کرده اند. آنها با توجه به این که بسیاری از افراد انتظار نادرست مصرف مواد مخدر در این کلوپ ها را دارند، به سراغ ارائه یک ساختار ویژه رفته اند که حس و حال مصرف این مواد را برای مراجعین تداعی کرده ولی در عین حال برای بدن آنها فاقد ضرر باشد.

به این ترتیب با پرداخت 10 یورو می توان قرص ها، پودرها و سایر مدل های مواد مخدر بی ضرر جدید را در اختیار داشت. این مواد به این دلیل مضر نیستند که در حقیقت از روغن هیدروژنی گیاهی و شکلات تشکیل شده اند. همین امر نیز موجب می شود که پس از مصرف شکلات، میزان اندورفین موجود در بدن بالاتر رفته و حس شادی کاذب به فرد القا شود. با این شرایط فرد به حس و حال عجیبی دچار می شود؛ از یک سو کاکائوی خالص موجب راحتی عضلات و تقویت گردش خون در بدن شده و از سوی دیگر نیز نوع دریافت این شکلات موجب ایجاد هیجان و حالت روانی مورد نظر جوانان در این کلوپ های شبانه می شود تا بار دیگر اثبات شود که زندگی پوچ صنعتی تا چه حد می تواند توهم شاد بودن را به جای شاد بودن واقعی به همراه داشته باشد.

منبع:Gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل