نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش 20 درصدی دفن بهداشتی زباله در قالب یک برنامه پنج ساله

محمد جواد سروش روز سه شنبه در نشست خبری افزود: میزان حجم تولید زباله در کشور به ویژه استان های شمالی بسیار زیاد است که دفن بهداشتی و امحای آنها جزو برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی اظهار کرد: اکنون فقط 3 درصد زباله های استان های شمالی کشور دفن بهداشتی می شوند در حالی که با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز تعطیلات شاهد افزایش حجم بسیار زیادی زباله در استان های ساحلی شمالی کشور هستیم.
وی ادامه داد: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های مدونی را با همکاری سازمان های مرتبط برای مدیریت پسماندها تهیه کرده است و این راه از تجربه های بین المللی نیز بهره برده است.
سروش افزود: در زمینه انتقال فناوری در خصوص پسماند سوزها همکاری مشترکی را با ژاپن و فرانسه آغاز کرده است که این همکاری در قالب امضای تفاهم نامه میان ایران با این کشورها شکل گرفته است.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین همکاری های خوبی با سازمان ها و نهادهای داخلی مانند وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها داریم و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط کنونی بهترین روش برای مدیریت پسماندها ، مدیریت تلفیقی است یعنی هم دفن و هم امحا و تولید انرژی را در کنار هم داشته باشیم.
سروش افزود: اکنون 15 سایت با ظرفیت 12 هزار تنی در شهرهای بزرگ برای جمع آوری پسماندها در کشور وجود دارد که 7 سایت در استان های شمالی است که در مجموع 48 هزار تن زباله شهری و روستایی در آنها دپو می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل