نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گسترش سیستم نقشه برداری سه بعدی ماهواره ای چین

روز گذشته راس ساعت 11 و 17 دقیقه صبح به وقت محلی در کشور چین، راکت ماهواره بر Long March 4B بر اساس برنامه ریزی قبلی، ماهواره نقشه برداری دقیق Ziyuan III 02 را به محل تعیین شده وی در مدار زمین منتقل کرد. بر اساس گزارش رسمی سازمان فضائی چین؛ این ماموریت موفقیت آمیز، دویست و بیست و هشتمین ماموریت فضائی انجام شده توسط راکت های ماهواره بر لانگ مارچ به شمار می رود.

ماهواره Ziyuan III 02 به منظور مطالعه عوارض زمین و منابع معدنی و نقشه برداری دقیق از سطح کره زمین طراحی شده و می تواند در حوزه های مختلفی مانند  پیش بینی شرایط بحرانی آب و هوائی ، توسعه کشاورزی ؛ مدیریت منابع آب، نقشه برداری و توسعه شهری و جنگلداری مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است در این ماموریت ، همراه با ماهواره نقشه برداری دقیق چین؛ دو ماهواره ارتباطی متعلق به کشورهای آرژانتین و اوروگوئه نیز به مدار زمین منتقل شده و هر سه آن ها ماموریت خود را آغاز کرده اند.

به گفته کارشناسان سازمان فضائی چین، ماهواره Ziyuan III 02 به منظور مطالعه عوارض زمین و منابع معدنی و نقشه برداری دقیق از سطح کره زمین طراحی شده و می تواند در حوزه های مختلفی مانند  پیش بینی شرایط بحرانی آب و هوائی ، توسعه کشاورزی ؛ مدیریت منابع آب، نقشه برداری و توسعه شهری و جنگلداری مورد استفاده قرار گیرد. این ماهواره دومین ماهواره ای است که چین در راستای توسعه سیستم ماهواره ای رصد زمین به مدار زمین ارسال کرده است. این پروژه تا سال 2030 به پایان خواهد رسیده و پیش بینی می شود تمامی ماهواره های این سیستم تا پایان زمان اعلام شده، در مدار زمین مستقر شوند.

پیش از این ماهواره مشابهی با نام Ziyuan III 01 در سال 2012 میلادی به مدار زمین فرستاده شده بود. کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلفی که این ماهواره می تواند در نقشه برداری و مطالعه آن انجام وظیفه کند، قادر خواهند بود با استفاده از تصاویر و نقشه های سه بعدی این ماهواره، حوزه های مورد نظر را مورد مطالعه قرار دهند.

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل