نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لغو جشنواره شکوفه ها در ژاپن به واسطه حمله سوسک ها

کشور ژاپن با فرهنگی غنی و زیبا هر ساله شاهد چندین جشنواره مختلف در فصول متفاوت است که هر یک از آنها مفاهیمی خاص را در زندگی انسان تداعی می کنند. یکی از مهم ترین این رسوم را می توان جشنواره بسیار زیبای شکوفه ها (که با نام جشن شکوفایی نیز شناخته می شود) دانست که هر ساله مردم ژاپن با شور و حال خاصی به برگزاری آن دست می زنند.

ین سوسک ها با حمله به درختانی مانند گیلاس و هلو نه تنها میوه های درخت یاد شده را مصرف می کنند بلکه به بدنه و برگ های درخت نیز رحم نکرده و موجب مرگ این گیاهان می شوند.

این جشنواره که با شکوفه دادن درختان گیلاس آغاز می شود در حقیقت نمادی از دنیای رنگارنگ و زیبای بهاری است ولی به نظر می رسد که در سال جاری میلادی ممکن است شاهد لغو شدن این برنامه باشیم زیرا نژاد خاصی از سوسک با افزایش بیشتر از حد جمعیت خود در منطقه برای درختان و محیط زیست ژاپن دردسر ساز شده است.

این نژاد خاص سوسک که بیتل های شاخ دراز گردن قرمز نام دارند، در کشورهای چین و کره جنوبی نیز یافت می شوند ولی در کشور ژاپن به عنوان یک گونه جانوری تهاجمی به حساب می آیند. این سوسک ها با حمله به درختانی مانند گیلاس و هلو نه تنها میوه های درخت یاد شده را مصرف می کنند بلکه به بدنه و برگ های درخت نیز رحم نکرده و موجب مرگ این گیاهان می شوند.

اکنون با این شرایط دانشمندان علوم محیط زیست معتقدند که در صورتی که اقدامی در زمینه مبارزه با این موجود صورت نگیرد، نه تنها شاهد عدم برگزاری این جشنواره خواهیم بود بلکه خطری بسیار جدی را در کمین درختان گیلاس و محیط زیست کشور ژاپن خواهیم دید که می تواند آسیب های اقتصادی و زیست محیطی جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد.

منبع: howwegettonext

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل