نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تمرکز برنامه راهبردی دانشگاه علم و صنعت بر بین المللی سازی است

دکتر 'محمدعلی برخورداری' روز دوشنبه در مراسم روز بین الملل دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان این که فعالیت های این دانشگاه طی سال های گذشته در حوزه بین المللی کم رنگ بوده است، گفت: توجه دانشگاه علم و صنعت طی دو سال گذشته به مساله بین المللی سازی جلب شده و تعدادی از استادان ما در امور علمی بین المللی همچون انتشار کتاب و همکاری با نشریات بین المللی فعال شده اند.
وی یادآور شد: انجام فعالیت های بین المللی در امتیازدهی پژوهشی استادان تاثیر داده می شود و در رتبه بندی ها مورد توجه قرار می گیرد.
برخورداری ابراز امیدواری کرد که اعضای هیات علمی دانشگاه در مسیر همکاری های علمی بین المللی، جدی تر وارد عمل شوند تا ارتقای رتبه بین المللی دانشگاه علم و صنعت، شتاب افزون تری یابد.
مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم، میزبانی از هیات های دانشگاه های خارجی، مطالعه برای بررسی شاخص های رتبه بندی و جمع آوری و ارسال به موقع اطلاعات برای سامانه های بین المللی و ایجاد سامانه ارزیابی فعالیت های بین المللی اعضای هیات علمی به صورت یکپارچه را از جمله اقدامات انجام گرفته طی دو سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت برشمرد.
دکتر 'هادی شهریار شاه حسینی' همچنین به برنامه ریزی برای اجرای دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک با دانشگاه های معتبر خارجی و فعال کردن تفاهم نامه های دانشگاه علم و صنعت با دیگر دانشگاه ها و موسسات علمی خارجی طی دو سال اخیر اشاره کرد.
وی ادامه داد: مجموعه این اقدامات موجب ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه علم و صنعت ایران شده است، به گونه ای که طبق رتبه بندی موسسه 'تایمز' دانشگاه علم و صنعت در جایگاه 475 دانشگاه های جهان قرار گرفته است.
در مراسم روز بین الملل دانشگاه علم و صنعت ایران، تعدادی از اعضای هیات علمی این دانشگاه که در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان جای گرفته اند و تعدادی از موسسات و مراکز تحقیقاتی برتر به لحاظ بین المللی تجلیل شدند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل