نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح‌های اثرگذار توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری اعلام می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امید توکلی رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: همه طرح هایی که در معاونت علمی مصوب و به تایید می رسد بر اساس شاخص های تعیین شده ای مانند اشتغال آفرینی طرح، بازار محصول تولید شده، میزان ثروت آفرینی، تولید علم و مهمتر از همه اثربخشی در جامعه (در ابعاد زیست محیطی، سلامت، ایمنی، اقتدار ملی) مورد بررسی قرار می گیرد.
توکلی افزود: اگر طرحی که به معاونت علمی ارائه می شود دارای شاخص های ذکر شده باشد مورد تایید و حمایت معاونت علمی قرار می گیرد و طرح هایی که تاکنون در این معاونت انجام شده منطبق با همین شاخص ها بوده است.
به گفته توکلی امسال از طریق تمام ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی سه طرح برتر و اثرگذار سال 93 و سه طرح منتخب سال 94 مطابق با شاخص های ذکر شده مشخص و توسط معاونت توسعه فناوری اعلام می شوند.
وی هدف از اجرای این طرح را به نوعی ارزیابی توانمندی متخصصین و مجریان طرح ها، میزان تطابق طرح ها با الویت های ملی و همچنین اثربخشی فعالیت ستادها عنوان کرد و گفت: با اجرای این ارزیابی و انتخاب برترین ها در هر ستاد هم به نوعی طرح های مصوب ستادها در طول این دو سال مورد ارزیابی قرار می گیرند و هم میزان اثربخشی طرح ها در جامعه بررسی خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی افزود: پس از اعلام طرح های برتر ستادهای توسعه فناوری و بررسی میزان کارایی و اثربخشی آنها سعی خواهد شد با مشارکت سازمان های بهره بردار نسبت به تجاری سازی و ورود نهایی طرح ها به چرخه بازار مصرف اقدامات تکمیلی مشتمل بر حمایت در کسب تاییدیه ها و مجوزهای ضروری، گواهینامه استاندارد، رفع موانع مقرراتی در تولید و حمایت صورت پذیرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل