نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سند دانشگاه اسلامی به گفتمان تبدیل نشده است

حجت الاسلام و المسلمین "میرمجید سیدقریشی" در نشست هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی و ارزیابی شرایط فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌های استان یزد که با حضور معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد و مسؤولان دفاتر نهاد استان در داشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، عنوان کرد: احیای مجدد ملت اسلامی از امام خمینی(ره) شروع شد و ایران اسلامی کم کم به عزت واقعی خودش رسید.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مسائل فرهنگی در جامعه بر همه مسائل مقدم است، بیان کرد: یک جامعه فرهنگی و دانشگاهی، علم پرور خواهد بود لذا فرهنگ نیاز به سازماندهی دارد و مسئولیت فرهنگی به دوش روسا و معاونان دانشگاه‌هاست.

سیدقریشی خاطرنشان کرد: فرهنگ نیاز به برنامه‌ریزی دارد و هر برنامه‌ای نیاز به راهبردهای پیشین دارد و سند بالادستی در دانشگاه نباید در بایگانی‌ها بماند و مهمترین چیزی که در زمینه مسائل فرهنگی باید مد نظر قرار بگیرد "سند دانشگاه اسلامی " است و متاسفانه این سند به گفتمان تبدیل نشده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نظام ما بر اساس مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود و اگر بخواهیم بر اساس سلایق خودمان کشور را اداره کنیم، قطعاً موفق نخواهیم شد و ما از این نظام‌های مختلف به نظام امام و امت رسیده‌ایم و اگر به فرامین امام و رهبری عمل شود، هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد.

این مسئول در ادامه ابراز کرد: الان در نظامی هستیم که عقلانیت و عزت و مردم سالاری و حقوق انسانی در آن رعایت می‌شود و همه کشورهای اسلامی نگاهشان به کشور ماست و این در تاریخ این کشور بی‌نظیر است.

سیدقریشی در پایان نیز یادآور شد: قرائت اسلام ناب و گفتمان جمهوری اسلامی، امروزه در اثر فجایعی که قرائت تکفیری از اسلام به بار آورده است، مورد اقبال و استقبال قرار گرفته است.

"محمدصالح اولیاء" رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم با اشاره به وجه تسمیه معاونت فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: نوع نگاه‌ها به حوزه‌های سیاسی و فرهنگی کاملاً متفاوت است به طوری که در حوزه سیاسی ممکن است یک جناحی با گرایش خاص سیاسی مدتی بر سرکار آید و برود، اما در مسائل فرهنگی، به دلیل ماهیت ویژه این امور ناگزیریم جدا از گرایش‌های سیاسی، به یک فهم و اقدام مشترک برسیم.

به گزارش ایسنا، اولیاء گفت: همه باید به کمک هم به همفکری و تعامل برسیم و سعی کنیم با کمک هم این مشکلات را حل کنیم و در حوزه‌های دانشگاه اگر بتوانیم به یک توافق برسیم درصد موفقیت بیشتر می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل