اهمیت حفظ باروری در زنان بازمانده از سرطان

 این دسته از زنان به علت درمان‌هایشان در خطر بالایی برای یائسگی زودرس قرار دارند. اگر زنان بازمانده از سرطان قصد بچه‌دار شدن داشته باشند، می‌توانند تخمک‌ها و جنین خود را بعد از درمان فریز کنند.به منظور انجام این پژوهش 179 زن حدود 30 ساله که درمان تقریباً پنج ساله‌ای را پشت سر گذاشته بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. هیچ یک از این زنان اعمال حفاظت از باروری را پیش و پس از درمان سرطانشان انجام نداده بودند.

62 درصد از این زنان اعلام کردند که ذره‌ای اطلاعات درباره گزینه‌های باروری دریافت نکرده بودند و دو سوم هم نگران باروری‌شان بودند.دو سوم از زنان اعلام کردند که اطلاعات آنها درباره حفظ قدرت باروری‌شان بسیار کم بوده و نیاز به راهنمایی بیشتری داشتند. یک سوم هم در گرفتن تصمیم در این رابطه تردید داشتند.

این پژوهش روی اهمیت آگاهی زنان جوان بازمانده از سرطان در رابطه با قدرت باوری و راه‌های حفاظت آن تاکید داشت چرا که برای زنان بازمانده از سرطان، داشتن فرزند یکی از اهداف مهم زندگی‌شان بود و به همین علت باید تمام اطلاعات در این رابطه در اختیار زنان گذاشته شود.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، این پژوهش در مجله "Cancer" منتشر شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا