اساتید کالج اتریش امروز وارد تهران می شوند

دکتر امیرهومن کاظمی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب، با بیان اینکه همکاری‌های آموزشی طب سنتی بین ایران و اروپا اغاز شده است افزود: سال گذشته و در جریان سفر رییس جمهوری کشور اتریش به ایران تفاهم نامه ای در راستای آموزش طب سنتی بین دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کالج طب سنتی اروپایی اتریش باهدف معرفی طب سنتی ایرانی دراروپا منعقد و مقرر شد اساتید و دانشجویان اروپایی برای آموزش طب سنتی در قالب دوره های نظری و بالینی در دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهند.

 

وی در ادامه تصریح کرد:‌ دومین هدف از انعقاد تفاهم نامه، اعزام اساتید ایرانی به کشور اتریش برای آموزش طب سنتی بود در همین زمینه در بهمن ماه سال گذشته چندین کارگاه طب سنتی در اتریش برگزار کردیم که با استقبال پزشکان ایرانی ساکن اتریش و پزشکان اروپایی مواجه شد.

مشاور بین الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه این اساتید اتریشی امروز وارد تهران می شوند تصریح کرد: شرکت کنندگان این دوره که از اعضای کالج طب سنتی کشور اتریش هستند طی دوره کوتاه مدت دو هفته ای در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برخی از روش های طب سنتی را آموزش خواهند دید و با امکانات و توانمندی های علمی کشور آشنا می شوند تا در آینده دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل در این زمینه به کشور راهنمایی کنند.

دکتر کاظمی خاطرنشان کرد: مباحثی از مبانی طب ایرانی، گیاهان دارویی، طب تلفیقی برای سرطان و بیماری های مغز و اعصاب، ماساژ،طب سوزنی وفشاری،‌ سبک زندگی و حجامت به اساتید اتریشی در این دوره کوتاه مدت ارائه خواهد شد که هدف آن اشنایی بیشتر این پزشکان با توانمندی های علمی کشور است تا در آینده نزدیک دانشجویان خود رابرای طی کردن دوره های بالینی معرفی کنند.

معاون بین الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: این دوره با حمایت معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دفتر طب سنتی وزارت بهداشت برگزار می شود و امیدوارم زمینه ای برای جهانی سازی طب ایرانی و جذب دانشجویان بیشتر خارجی در آینده نزدیک باشد. البته در برخی کشورهای اروپایی همچنان کتب ابن سینا و مبانی طب ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد که به آن طب اروپایی می گویند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا