یک ایرانی مدیر ارشد توییتر

آخرین شنیده ها از تصمیم دو تن از مدیران ارشد توییتر برای ترک این کمپانی خبر می دهند. هنوز مشخص نیست که چرا خانم جانا مسراشمیت و آقای ناتان هابارد که به ترتیب مدیریت بخش های توسعه کسب و کار و رسانه و تجارت کمپانی توییتر را بر عهده دارند، قصد جدایی از این پرنده آبی را دارند اما قطعاً شوک دیگری به این کمپانی وارد خواهد شد.

 توییتر که این روزها در شرایط مساعدی به سر نمی برد و گزارش مالی اخیر این شرکت نیز به خوبی بر این مسئله حکایت دارد، در طی چند ماه اخیر حداکثر تلاش خود را به کار بسته است تا با اضافه کردن قابلیت ها و امکانات جدید در این شبکه اجتماعی، بر تعداد کاربران خود بیافزاید و جان تازه ای را به این پلتفرم ببخشد.

حال گزارش های رسیده حاکی از این است که علی جعفری که هم اکنون به عنوان نایب رییس کسب و کار تبلیغات ویدیویی امپلی فای در توییتر ایفای نقش می کند، به صورت یک جا مدیریت بخش های توسعه کسب و کار، رسانه و امپلی فای را بر عهده خواهد گرفت.

این شوک در حالی به توییتر وارد شد که این شرکت هم اکنون با بحران از دست دادن کاربران خود مواجه است و همین امر، منجر به سقوط چشمگیر ارزش سهام این کمپانی به میزان 13 درصد در بازار بورس شده است.

در حال حاضر، توییتر با داشتن بیش از 310 میلیون کاربر فعال در ماه به عنوان یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی جهان محسوب می شود و با توجه به شرایط موجود، به نظر می رسد که موج کناره گیری های مدیران از سمت های خود در این کمپانی همچنان ادامه داشته باشد.

اگر به یاد داشته باشید در ماه ژانویه امسال نیز الکس روتر، رییس بخش مهندسی و کوین ویل، مدیر بخش محصولات به همراه کتی استانتون که مدیریت بخش رسانه این شبکه اجتماعی را بر عهده داشت، توییتر را ترک کردند.

با این حساب، توییتر که هم اکنون تحت فرمان جک دورسی به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند، با کمبود نیروی متخصص رو به رو شده است. اگرچه وی، اخیراً توانسته است برخی از مدیران باسابقه از سایر کمپانی ها را به جمع توییتری ها اضافه کند.

از دیگر اقدامات مهم دورسی در این مدت می توان به تعدیل نیرو به منظور کاهش هزینه ها و همچنین منصوب کردن امید کردستانی به عنوان رییس هیئت مدیره توییتر اشاره کرد.

اخیراً نیز شنیده شده که شرکت توییتر برای نگه داشتن مدیران خود، از شیوه پرداخت پول نقد استفاده کرده و گزارش ها حاکی از این است که به کارکنان خود مبلغی بین 50 تا 200 هزار دلار پرداخت کرده است تا حداقل برای یک سال هم که شده، آن ها را حفظ کند.

منبع: زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا