رونمایی از سامانه 'شاخص'

این سامانه برای ارائه تصویری از سازمان های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری فعالیت می کنند و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاست گذاران راه اندازی شده است.
مجری طرح سامانه شاخص در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این سامانه از جستجوی ساده و پیشرفته به دو زبان فارسی و انگلیسی برخوردار است، گفت: سرمایه انسانی، انتشارات علمی و اشاعه دانش، فناوری، نوآوری و رقابت پذیری مالی و سرمایه گذاری، طبقه بندی های این شاخص هستند.
لیلی نامداریان با اشاره به اینکه 18 نهاد درگیر در پایش و ارزیابی در این زمینه شناسایی شده اند، افزود: این نهادها به سه بخش فرابخشی، بخشی و مجری و پشتیبان تقسیم شده اند.
وی، دسترسی آسان پژوهشگران و سیاستگذاران به شاخص پایش ارزیابی علم و فناوری را از مهمترین اهداف این سامانه اعلام کرد و گفت: 850 شاخص در پایگاه داده این سامانه وجود دارد.
نامداریان ادامه داد: در مجموعه هایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاخص های متفاوتی وجود دارد که امیدواریم راه اندازی این سامانه گامی ارزشمند در یکسان سازی شاخص ها باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا