نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از سامانه 'شاخص'

این سامانه برای ارائه تصویری از سازمان های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری فعالیت می کنند و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاست گذاران راه اندازی شده است.
مجری طرح سامانه شاخص در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این سامانه از جستجوی ساده و پیشرفته به دو زبان فارسی و انگلیسی برخوردار است، گفت: سرمایه انسانی، انتشارات علمی و اشاعه دانش، فناوری، نوآوری و رقابت پذیری مالی و سرمایه گذاری، طبقه بندی های این شاخص هستند.
لیلی نامداریان با اشاره به اینکه 18 نهاد درگیر در پایش و ارزیابی در این زمینه شناسایی شده اند، افزود: این نهادها به سه بخش فرابخشی، بخشی و مجری و پشتیبان تقسیم شده اند.
وی، دسترسی آسان پژوهشگران و سیاستگذاران به شاخص پایش ارزیابی علم و فناوری را از مهمترین اهداف این سامانه اعلام کرد و گفت: 850 شاخص در پایگاه داده این سامانه وجود دارد.
نامداریان ادامه داد: در مجموعه هایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاخص های متفاوتی وجود دارد که امیدواریم راه اندازی این سامانه گامی ارزشمند در یکسان سازی شاخص ها باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل