برگزاری رقابت نهایی چهارمین ایده بازارعمومی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دبیر چهارمین ایده بازار عمومی کشور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ایده بازارها در دو دسته عمومی و تخصصی برگزار می شوند که در ایده بازار عمومی، افراد باید ایده خود برای راه اندازی کسب و کار در حوزه های مختلف را مطرح می کنند و البته سه شرط اصلی شامل مدت زمان بازگشت سرمایه، میزان سودآوری و همچنین دانش بنیان بودن طرح برای آنها درنظر گرفته می شود.
'امیر رضوانی' افزود: در ایده بازارهای تخصصی، ایده های افراد باید در زمینه مشخص شده ارائه شود که می تواند یکی از حوزه های علمی و فناوری همچون صنایع، مهندسی پزشکی یا کشاورزی و دیگر زمینه ها باشد.
به گفته وی حدود 100 طرح از سراسر کشور و با موضوعات متنوعی از جمله پزشکی، ابزار پزشکی، صنایع، فناوری اطلاعات، مکانیک، مهندسی برق، شیمی، پلیمر و حتی علوم انسانی به دبیرخانه چهارمین ایده بازار عمومی ارسال شد که هیات داوران، 20 ایده را در مرحله اول انتخاب کرد.
مدیر مجموعه رویداد ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: مجموعه ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان میزبان برای صاحبان 20 ایده منتخب، دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزار کرد تا این افراد با نحوه تعامل با سرمایه گذاران، شیوه ارائه طرح و ایده و همچنین تهیه طرح توجیهی کسب و کار موردنظر خود آشنا شوند.
وی ادامه داد: هیات داوران در مرحله دوم، تعداد 8 ایده را برای ارائه در مرحله نهایی انتخاب کرده است که از ساعت 16 امروز (9 خرداد) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر شاهد رقابت آنها خواهیم بود.
دبیر چهارمین ایده بازار عمومی درباره روند برگزاری این رویداد توضیح داد: هر یک از صاحبان این ایده ها، درحضور هیات داوران، دانشجویان، استادان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به مدت 6 دقیقه به معرفی طرح خود خواهند پرداخت، 6 دقیقه نیز برای پرسش و پاسخ حاضران در رویداد و همچنین 8 دقیقه برای طرح سوالات هیات داوران و پاسخ صاحب ایده درنظر گرفته است.
وی با بیان اینکه از دیدگاه برگزارکنندگان ایده بازار، 8 طرح یافته به مرحله نهایی، برتر تلقی می شوند، اظهار داشت: در پایان مراسم، سه ایده برتر که بیشترین امتیاز را کسب کنند معرفی خواهند شد که اغلب طرح های حاضر در ایده بازار به دلیل قابلیت اجرا و سودآوری و داشتن بازار تقاضا، مورد استقبال سرمایه گذاران قرار می گیرند.
صاحبان 8 ایده برتر چهارمین ایده بازار عمومی، بعدازظهر امروز به ارائه طرح های خود با عنوان 'درپوش ایمن نیدل سرنگ'، 'شبیه ساز نیروی وزن در تصویربرداری پزشکی'، 'الکترونیک ابزار متغیر با قطر پیچ و سرعت اتوماتیک'، 'تولید دستگاه هولتر مانیتورینگ قلب'، 'فیلترینگ دیسکی با استفاده از لوح فشرده برای تصفیه آب گل آلود در آبیاری قطره ای'، 'استفاده از بلوک های فوم پلی اتیلن در دال'، 'آچار بکس خورشیدی' و 'دستگاه سنجش میزان ارزش غذایی مصرفی' با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا