جایزه ملی فناوری و نوآوری زمینه‌ساز تحقق هوشمندی سیاستی است

وی تاکید کرد:برگزاری جایزه ملی مدیریت فناورانه نوآوری، به رفع چالش‌های مهم نظام اجرایی کشور کمک می‌کند. مهدی الیاسی، معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی معاونت علمی و فناوری، هوشمندی سیاستی را از اساسی­ترین چالش­های توسعه کشور دانست و افزود: بخش مهمی از تصمیمات کلان کشور بر پایه ذهنیات و برداشت­های مدیران در سطوح مختلف اتخاذ می­شود که در برخی موارد، این برداشت­ها ناقص، و یا فاقد عمق کافی است.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری، با تاکید بر ضرورت درک توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه بنگاه‌های اقتصادی کشور، بیان کرد: اگر اقتصاد دانش­بنیان را میزان رسوخ دانش، فناوری و نوآوری در بنگاه­های کوچک، متوسط و بزرگ کشور تعریف کنیم، شناخت از میزان فعالیت­های فناورانه و نوآورانه بنگاه­ها، یکی از مصادیق هوشمندی سیاستی است که در شرایط فعلی نبود آن، در نظام اجرایی کشور به شدت احساس می­شود.

الیاسی، با اشاره به فراهم شدن زمینه درک توانمندی فناورانه و نوآورانه بنگاه‌های اقتصادی کشور با برگزاری جایزه مدیریت فناوری و نوآوری گفت: بر اساس ضرورت شناخت توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه بنگاه‌ها، اقدام ارزشمند انجمن مدیریت فناوری در برگزاری مستمر جایزه مدیریت فناوری و نوآوری که با حمایت ویژه معاونت علمی انجام می شود، علاوه بر تاثیر بر ارتقاء توانمندی­های فناورانه این بنگاه­ها، می­تواند به رفع بخشی از خلأهای اطلاعاتی و شناختی در این حوزه­ها کمک کند.

 معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری، با اشاره به فراهم شدن زمینه ترغیب و توجه بنگاه‌های اقتصادی کشور در اهمیت‌بخشی و توجه به ضرورت فعالیت فناورانه و نوآورانه گفت: برگزاری این جایزه با حمایت معاونت علمی و فناوری توسط انجمن مدیریت فناوری کشور، ضمن توجه‌بخشی بنگاه‌های اقتصادی به ضرورت فناوری و نوآوری، آنان را در مسیر رشد و توسعه فناورانه و نوآورانه یاری می‌کند و امسال در میان حامیان جایزه ورود ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان را داشته ایم که به آن جنبه از فرهنگسازی و ترویج هم توجه ویژه شده است تا بتوانیم زیست بوم فناوری را در سطح عمومی تر جامعه هم پیگیری کنیم.

الیاسی در پایان ابراز امیدواری کرد انتشار وضعیت شاخص­های نوآوری در بنگاه­های کشور از طریق این جایزه تداوم داشته و با شکل­دهی بانک­های اطلاعاتی مناسب، امکان تحلیل­های سیاستی برای فعالان این حوزه فراهم شود.

چهارمین جایزه ملی فناوری و نوآوری، با حمایت معاونت علمی و توسط انجمن مدیریت فناوری ایران 10 خردادماه 1395 در تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا