کسب مقام برتر در پنجمین دوره مسابقات ملی پل فولادی

این مسابقات با حضور 9 تیم 7 نفره به همراه اساتید راهنما برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این رقابت، قطعات فولادی پل‌هایشان را سرهم‌بندی و بارگذاری کردند.

در پایان مسابقات تیم های علم و فرهنگ، الیگودرز، قم، تربیت دبیر شهید رجایی و پارسیان با کسب امتیازات لازم حایز مقام شدند و جوایز خود را دریافت کردند. سرعت عمل تیم‌ها در بارگذاری و مونتاژ سازه‌ها با رعایت اصول معماری و همچنین زیبایی از جمله معیارهای هیات داوران در انتخاب طرح‌های برتر بوده است.

در همین رابطه، پس از وزن‌کشی هر یک از پل‌ها، برای اندازه‌گیری مقاومتشان روی آنها بارگذاری با وزن حدود هزار و صد کیلو گرم صورت گرفت و با بررسی همه پل ها از هفت منظر شامل زیبایی دفترچه محاسبات، سختی، کارایی، اقتصاد و مجموع بهترین عملکرد، سه تیم برتر مسابقات معرفی شدند.

مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با برگزاری مسابقات پل فولادی، تلاش کرد علاوه بر بحث های تئوری حوزه معماری، دانشجویان را با ساخت پل فولادی واقعی در مقیاس یک دهم آشنا کند.

دکتر حسین پرستش در این باره به خبرنگار سیناپرس گفت:14تیم دراین مسابقه واجد شرکت بودند که 2 تیم نتوانستند سازه های خود را جمع کنند و 2 تیم دیگر نیز مسابقه را از دست دادند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: خوشبختانه دانشجویان ما خوش درخشیدند و حتی دانشگاه تهران را نیز پشت سر گذاشتند و توانستند در مجموع مقام دوم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که کمیته داوری سازه را بررسی کرد آن را مورد حمایت قرار دادند و عنوان مقام دوم را برای آن درنظر گرفتند.

دکتر پرستش همچنین در خصوص حمایت دانشگاه عنوان کرد: انجمن علمی دانشجویی عمران و معاونت دانشجویی و فرهنگی با اختصاص 2 میلیون تومان حمایت خود را از دانشجویان انجام داده و فضای کارگاهی برای تمرین در ساخت و جمع کردن سازه اختصاص داده بود.

همچنین معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ بااشاره به اهداف انجمن های علیم دانشجویی گفت:هدف انجمن های علمی دانشجویی ایجاد زمینه های مناسب برای شکوفایی استعدادها،برانگیختن خلاقیت علمی و بهره گیری از توانمندی دانشجویان در تقویت فضای علمی دانشگاه است.

دکتر اسرافیلیان افزود: از دیگر اهداف انجمن های علمی می توان به افزایش مشارکت و رقابت،فعالیتهای علمی گروهی و نهادینه ساختن آنها،حمایت از فعالیتهای علمی،هدایت دانشجویان در امر آموزش و پژوهش ،تقویت و تحکیم پیوندهای نظام آموزش عالی و تعمیق دانش وبینش علمی دانشجویان بابهره گیری از توان علمی اعضای هیئت علمی است.

وی آماده سازی و حضور در مسابقات ملی و بین المللی علمی و فرهنگی را از اولیت های این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: این حمایت از سوی انجمن های علمی دانشجویی وکانون های فرهنگی وهنری وجود دارد.

اسرافیلیان درپایان عنوان کرد: از حمایت های بی دریغ دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو ریئس دانشگاه علم و فرهنگ و راهنمایی های دکتر حسین پرستش نهایت تشکر را داریم.

تیم دانشگاه علم وفرهنگ که شامل مرجان دمیرچلی،سحر یوسفی، پریسافریدنی،محمدامین حافظی کیا،ارمان حاجی ها، مجید باقری هفشجانی،نوید سلامی پرگو میشد با راهنمایی دکتر حسین پرستش دراین مسابقات موفق به کسب مقام اول در بخش زیباترین پل از لحاظ معماری بصری و دفترچه محاسبات و همچنین کسب مقام دوم دربخش کاراترین پل و برترین پل در مجموع شدند.                      

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا