نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف دارویی نیرومند برای سرطان پوست

یافتن روش های بهینه و مناسب برای درمان سرطان را می توان یکی از چالش های اصلی بسیاری از دانشمندان به حساب آورد. حال گروهی از دانشمندان انستیتو تحقیقات سلامت و داروی فرانسه یا اینسرم به رهبری محققی به نام استفان روچی توانسته اند تا به پیشرفتی چشمگیر در این زمینه دست پیدا کنند.

فرایند این سرطان دارای سه فاز مختلف است که شامل فاز رشد محوری، رشد عمودی و در نهایت نیز فاز متاستاتیک هستند. داروی یاد شده که اچ ای 15 (HA15) نام دارد دارای قابلیت غلبه بر این سرطان در مرحله نهایی آن یعنی فاز متاستاتیک است که این امر نشان دهنده قدرت این روش درمانی است.

تحقیقات این دانشمندان توانسته است تا به روش سنتز جدیدی منتهی شود که بر اساس آن می توان داروی جدیدی برای بیماری ملانوما (Melanoma) که نوعی از تومورهای بدخیم پوستی هستند تولید شود. این داروی جدید دارای بازده بسیار مناسب و بالا بوده و می تواند بدون سمی کردن سلول های عادی پوست و آسیب زدن به بافت سالم پوست بیمار، به سراغ درمان سرطان پوست و غلبه بر سلول های سرطانی برود.

ملانوما یکی از تهاجمی ترین انواع سرطان پوست است که عملکرد سلول ملانوتیت که مسئول سنتز کردن ماده ملانین (ماده ای که موجب رنگ گرفتن پوست بدن انسان می شود) است را تحت تاثیر قرار می دهد. دانشمندان معتقدند که فرایند این سرطان دارای سه فاز مختلف است که شامل فاز رشد محوری، رشد عمودی و در نهایت نیز فاز متاستاتیک هستند. داروی یاد شده که اچ ای 15 (HA15) نام دارد دارای قابلیت غلبه بر این سرطان در مرحله نهایی آن یعنی فاز متاستاتیک است که این امر نشان دهنده قدرت این روش درمانی است.

شایان ذکر است که نتایج این تحقیقات در قالب یک مقاله علمی به تالیف در آمده و به تازگی در ژورنال بین المللی سلول های سرطانی منتشر شده است.

منبع:Scienceblog

ترجمه:احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل