کنفرانس ناوبری، بین المللی شد

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی ناوبری در خصوص لزوم برگزاری این رویداد گفت: امروزه حسگزها و تجهیزات متنوعی به منظور اندازه گیری شتاب، موقعیت مرکز جرم و سرعت زاویه ای یک جسم وجود دارد.
دکتر 'حسن سالاریه' افزود: یکی از حوزه های علمی و فنی بسیار مهم در زمینه ناوبری که در کاربردهای عملی و صنعتی از جمله صنعت هوافضا، خودرو، رباتیک و غیره بسیار مورد توجه قرار دارد، استفاده مناسب از این تجهیزات و خروجی سنسورهای مختلف به منظور تعیین موقعیت و جهت گیری در لحظه های مختلف از حرکت جسم موردنظر است.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، هدف از مطالعه و به کارگیری ناوبری را دستیابی به موقعیت و جهت گیری هر چه دقیق‌تر جسم در هر لحظه عنوان کرد که می تواند در کاربردهای مختلفی همچون برنامه ریزی مسیر، هدایت و کنترل آن جسم مورد استفاده قرار گیرند. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان دست‌یابی به این اطلاعات از جسم با به کارگیری سنسورهای مختلف و متنوع وجود دارد، چگونگی تلفیق نتایج این سنسورها با استفاده از الگوریتم های تلفیق در ناوبری به منظور دستیابی به اطلاعات موقعیتی و جهت گیری دقیق تر جسم و در زمان کوتاه تر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
سالاریه مزیت مهم تلفیق سنسوری را استفاده از تمام مزایای سنسورهای مختلف و پوشش عیوب هر کدام از آنها به منظور ناوبری دانست.
وی یادآور شد: اهمیت این مبحث باعث شد دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه پیشتاز در حوزه صنعت کشور، اقدام به برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی ناوبری کند.
عضو شورای سیاست‌‎گذاری این کنفرانس، ارائه آخرین دستاوردهای علمی متخصصان حوزه ناوبری در قالب مقالات، سخنرانی های کلیدی و کارگاه های آموزشی، طرح موضوعات مهم و کلیدی حوزه ناوبری در سطح ملی و بین‌المللی، ایجاد ارتباط ماندگار و هم‌افزایی دانش و تجربه میان صاحبان دانش و صنعت حوزه ناوبری، جهت دهی به فعالیت‌های علمی دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در موضوعات مهم و کلیدی حوزه ناوبری به سمت نیازها و مسائل صنعت را از جمله اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی ناوبری برشمرد.
وی همچنین تمرکز اساتید و پژوهشگران روی مسائل گلوگاهی حوزه ناوبری مورد نیاز سازمان ها و صنایع کشور، کاربردی کردن دستاوردهای دانشی حوزه ناوبری در مسائل اولویت‌دار سازمان ها و صنایع کشور، ایجاد پایگاه دانشی در حوزه ناوبری و معرفی ظرفیت علمی و صنعتی حوزه های ناوبری ( سخت‌افزار و سنسور، الگوریتم و تکنیک ها و کاربردها) را به عنوان دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس مطرح کرد.
این کنفرانس تخصصی در سه محور اصلی شامل سنسورها (هوایی – زمینی)، الگوریتم‌ها و روش‌ها، و کاربردها (فضایی – دریایی – خودرویی – نقشه برداری – پزشکی) تدارک یافته و علاقمندان به شرکت در کنفرانس تا 30 تیرماه امسال فرصت دارند چکیده مقاله خود را به دبیرخانه کنفرانس به نشانی http://inc2016.ir ارسال کنند.
اولین کنفرانس بین المللی ناوبری روزهای 20 و 21 آذرماه امسال در منطقه آزاد کیش – پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا