حرکت شرکت‌ها در مسیر یادگیری فناوری و نوآوری محقق خواهد شد

مهدی محمدی دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، یادگیری فناورانه و تلاش شرکت‌ها برای حرکت در مسیر تعالی فناوری و نوآوری را اصلی‌ترین رسالت این جایزه دانست و گفت: هدف و رسالت این جایزه که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، ایجاد سازوکاری مناسب برای تلاش شرکت‌ها در مسیر تعالی و توجه بیش‌تر آن‌ها به ضرورت فناوری و نوآوری است.

دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، یادگیری فناورانه و توسعه اقتصاد دانش بنیان را شعار امسال جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری عنوان و اظهار کرد: تلاش برای فراهم ساختن سازوکاری برای تعالی و بلوغ شرکت ‌های ایرانی به عنوان هدف اصلی، از نخستین سال برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، مورد توجه قرار گرفته است و هم اکنون بعد از 4 سال و با حضور بیش از 200 شرکت که در این جایزه حضور داشته اند، ماموریت ترویج، فرهنگسازی و تعالی مدیریت فناوری و نوآوری در بنگاه های ایرانی تا حدودی به تحقق پیوسته است.

وی با اشاره به حضور و ارزیابی 87 شرکت مختلف در این دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری اظهار کرد: امسال هم مثل دوره‌های گذشته، شرکت‌ها بر اساس اظهارنامه‌ای که خود شرکت‌ها به دبیرخانه ارائه می‌‌دهند، در 2 دسته شاخص‌های توانمندساز و نتایج ارزیابی می‌شوند و یکی از 4 سطح جایزه ملی مدیریت فناوری و نواوری را دریافت خواهند کرد.

محمدی، با اشاره به برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور 3 سطح از شرکت‌ها یعنی هولدینگ‌ها، بنگاه‌های بالغ خدماتی و تولیدی و شرکت‌های کوچک فناوری محور عنوان کرد: این شرکت‌ها پس از ارزیابی، در 4 سطح تعهد، توانمندی، شایستگی و رقابت‌پذیری سطح بندی شده اند که هر سطح نشان دهنده سطحی از بلوغ و تعالی مدیریت فناوری و نوآوری می باشد.

وی با اشاره به ارزیابی بیش از 80 شرکت توسط 150 ارزیاب و متخصص گفت: بالای 150 نفر تیم ارزیاب، بیش از 80 شرکت را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و هر تیم ارزیابی شامل 3 تا 5 نفر می باشد که هر شرکت را طی فرآیندی 2 تا 4روزه ارزیابی می‌کند.

دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با بیان این‌که در دوره چهارم هیچ یک از شرکت‌ها، شایسته دریافت تندیس رقابت‌پذیری شناخته نشدند، اظهار کرد:  از 87 شرکت 20 شرکت در سطح تعهد، 54 شرکت در سطح توانمندی و 13 شرکت در سطح شایستگی قرار دارند.

دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، یکی از مهم‌ترین اهداف این جایزه را حرکت شرکت‌ها در مسیر فناوری و نوآوری دانست و گفت: تلاش شده است جایزه فناوری و نوآوری به جزئی اساسی از کار ان‌ها و دغدغه‌هایشان بدل شود تا مسیر بلوغ و توانمندی را طی کنند.

وی با بیان این‌که همه ساله با برگزاری این جشنواره ضمن  ارزیابی و بررسی شرکت‌ها، نقاط ضعف و قوت را به آن‌ها نشان می‌دهیم و آنان را به حرکت در مسیر نوآوری هدایت می‌کنیم بیان کرد: تلاش داریم تا با گسترش جایزه به دیگر نهادهای فعال حوزه فناوری و نوآوری مانند دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، صندوق های پژوهش و فناوری؛ پارک های علم و فناوری و … این فرهنگ را در تمامی بخش‌های بدنه نظام ملی نواوری کشور ترویج کنیم و در نهایت در شکل گیری و تقویت توانمندی های همه ارکان این نظام تاثیرگذار باشیم.

چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط  انجمن ملی مدیریت فناوری خردادماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا