شرکت های خارجی درصدد فتح بازارهای داخلی هستند

 ابوالحسن فیروزآبادی امروز شنبه در دومین جلسه مدیران فاوای استانداری های سراسر کشور گفت: این شرکت ها با شعار جهانی شدن درصدد هستند تا حضوری پررنگ در اقصای نقاط کشور حتی در خانه ها داشته باشند.

وی یکی از بزرگترین خطرها را ارائه خدمات دولتی توسط شرکت های چند ملیتی اعلام کرد و گفت به زودی شرکت های چند ملیتی برخی از خدمات دولتی را به مردم ارائه خواهند داد.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات دولتی، نشان دادن آدرس مراکز تفریحی و اعلام ترافیک در شهر تهران از جمله امکاناتی است که برخی سایت ها در حال حاضر مشغول ارائه آن ها هستند و پیش بینی می شود به زودی این سایت ها اغلب اطلاعات و کارهای مورد نیاز مردم را به آنان ارائه دهند.

 بخش خصوصی باید وارد حوزه امنیت شود
وی بر لزوم حضور قدرتمند بخش خصوصی در حوزه امنیت تاکید کرد و گفت: در حال مطالعه و بررسی لازم برای حضور بخش خصوصی در حوزه امنیت هستیم.
وی از مسئولین فاوای استانداری ها خواست بر توسعه فعالیت های بخش خصوصی نظارت جدی تری داشته باشند تا از این طریق بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها به زودی ارائه دهنده سرویس های مختلف خواهند شد، گفت: ما هم باید برنامه ریزی لازم برای ارائه سرویس مناسب و استفاده از این ظرفیت بعمل آوریم.
وی گفت: در حال حاضر حدود یک و نیم میلیارد دستگاه رایانه ثابت در دنیا وجود دارد در حالی که تعداد گوشی تلفن های موبایل در دنیا به هفت میلیارد رسیده که از این تعداد حدود سه میلیارد آن هوشمند هستند.
وی به مراجعه مردم برای استفاده از برنامه های تلویزیونی داخلی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در حال حاضر حدود 60 درصد اوقات مردم توسط تلویزیون های سنتی پر شود که این میزان در سال 2020 به حدود 10 درصد می رسد و ما باید آمادگی لازم را برای پر کردن اوقات شهروندان به سیستم های مناسب فراهم کنیم.

ایران جایگاه مناسب در دولت الکترونیک ندارد
دبیرشورای عالی فضای مجازی به اشاره به اینکه متاسفانه جایگاه مناسبی در حوزه دولت الکترونیک در دنیا نداریم گفت رتبه ما در حال حاضر سه رقمی بوده و در منطقه هم جایگاه خوبی نداریم.
وی امنیت، تعامل، شهروند محوری و شفافیت را از ویژگی های دولت الکترونیک بر شمرد و گفت: دولت الکترونیک در صدد ایجاد تعامل شهروند محور برای ارائه خدمات دولتی به مردم در یک بستر امن و با توجه به حفظ حریم خصوصی و محرمانگی هست.
وی تاکید کرد: بی تردید اگر شرایط لازم مهیا شود دولت الکترونیک در کاهش فساد می تواند نقش داشته باشد.
فیروزآبادی یکی از راه های مبارزه با فساد را شفافیت اعلام کرد و گفت: ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارمند در دولت الکترونیک قطع می شود و این می تواند عاملی برای کاهش فساد باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا