نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سن ابتلا به ملانوما کاهش یافته است

در سال های اخیر سرطان پوست در بین انسان ها دارای رشد چشمگیری بوده و تبدیل به یکی از اصلی ترین موارد سرطان در جهان شده است. بر اساس مطالعات آکادمی تخصصی امراض  پوستی آمریکا ، شایع ترین و مهمترین نوع بروز سرطان پوست ، ملانوما Melanoma است که به صورت توده های تیره رنگ در قشر عمیق پوست ظاهر می شود . این عارضه به صورت رشد سریع ، ناگهانی و غیر قابل کنترل رنگدانه های پوست است .

با بررسی این آمارها مشخص شد که شیوع سرطان پوست بدخیم طی یک دهه با رشدی دو برابری رو به رو بوده و از تعداد 600 هزار مورد در سال 2004 به 11 هزار و 300 مورد در سال 2015 رسیده است.

انجمن آنکولوژی ایتالیا به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد مبتلایان به سرطان پوست نوع ملانوما در سال های اخیر به ویژه در بین جوانان با افزایش زیادی رو به رو بوده است.

بر اساس این گزارش تنها در سال 2015 ، 2 هزار و 260 نمونه جدید مبتلا به این بیماری در ایتالیا به ثبت رسیده که این موضوع نشان دهنده رشد 20 درصدی این بیماری به نسبت سال پیشین است. نکته قابل تامل در این زمینه ، گروه سنی افراد مبتلا است که عمدتا در رده سنی جوانان محسوب می شوند که عمدتا در سنین بین 15 تا 39 سال قرار دارند.در حالی که در فاصله سال های 2001 تا 2008 ، تعداد افراد بستری شده در بیمارستان های این کشور که در فاصله سنی 31 تا 40 سال قرار داشتند تنها 17 درصد از آمار کل را تشکیل می داد.

با بررسی این آمارها مشخص شد که شیوع سرطان پوست بدخیم طی یک دهه با رشدی دو برابری رو به رو بوده و از تعداد 600 هزار مورد در سال 2004 به 11 هزار و 300 مورد در سال 2015 رسیده است.

بر اساس آمارهای موجود در مراکز بهداشتی بین المللی ، ملانوما عامل 79 درصد موارد مرگ و میر ناشی از سرطان پوست به شمار رفته و عمدتا در سنین میان 45 تا 55 سال ظاهر می شود . البته در 25 درصد از موارد ابتلا به سرطان پوست در افراد جوان تر و زیر 40 سال ، ملانوما عامل اصلی مرگ بیمار بوده و این عارضه به ویژه در زنان 25 تا 30 سال مشاهده می شود .

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل