نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پارک علم و فناوری نرم و هویت ساز تاسیس می شود

رئیس دانشگاه علم وفرهنگ در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: امروزه مبحث صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ جز ملزومات اقتصاد مقاومتی است.دانشگاه علم و فرهنگ نیز در حوزه فناوری قدمی بلند به سوی این اهداف برداشته است .

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخوافزود: اگر بخواهیم دانشگاه علم وفرهنگ را دریک نگاه بررسی و شناسایی کنیم ،میتوانیم علاوه بر خصیصه نسل سوم بودن از آن به عنوان دانشگاهی معتبر و بالاتر از دیگر غیر انتفاعی ها یاد کنیم. این موقعیت و شانه به شانه بودن با دانشگاه های دولتی بزرگ شاید در ابتدا یک ادعا بود اما امروز توانسته ایم به این ادعا برسیم.

وی تاکید کرد: علت این رشد و قدبلند کردن دانشگاه علم و فرهنگ استفاده از راه های میان بر و کارهای برزمین مانده ای بود که دیگر نهاد ها علاقه و رغبتی به اتمام رساندن آنها نداشتند.اما جهاد آنها را دنبال کرده و به ثمر نشانده است.ما در جهاد به دنبال موازی کاری نمیرویم و کارهای نو انجام میدهیم.

ایمانی خوشخو در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ امروز فارغ التحصیل بیکار ندارد و به جرات میتوان گفت تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در کنار تحصیل کار مطابق با رشته خود را به بهترین شکل آموزش میبینند و به همین دلیل است که بعداز فارغ التحصیلی جذب بازار کار میشوند.

این تفاهم نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد:ماهیت جهاد دانشگاهی پژوهشی است و در حال انجام کارهای بزرگی در سطح کلان است و ما نیز از دل جهاد برآمده ایم .همچنین در جهاد کار انفرادی معنایی ندارد وهمه کار تیمی انجام میدهند و به نتیجه های مطلوب هم میرسیم.

وی از راه اندازی 15بنیاد توسعه کسب و کار در دانشگاه علم و فرهنگ خبردارد و گفت:‌ دانشگاه علم و فرهنگ جایی برای رشد و شکوفایی است و ما در اینجا کارآفرینی میکنیم.

ایمانی افزود: بنابراین یکی دیگر از کارهای زمین مانده در حوزه فناوری های نرم را که کار بسیار بزرگی است بردوش گرفتیم .زیرا بسیاری از موانع فرهنگی و هویتی ما دیده بان ندارد و جهاد دانشگاه این کار سخت را شروع کرده و این مهم به دانشگاه علم و فرهنگ باتوجه به زیرساختهایی که دارد محول شده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: با تجاربی که جهاد و دانشگاه علم و فرهنگ در این حوزه دارد زمانی که این اتفاق بیافتد این پارک میتواند به بزرگترین پارک های حوزه فناوری تبدیل شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ در آینده ای نزدیک می تواند با ارتباطات بین المللی و تجاربی که دارد به الگویی برای سایر دانشگاه ها تبدیل شود. من امیدوارم در مسیر سختی که کشور طی میکند بتوانیم جاده همواری را در این حوزه و سایر حوزه های علمی بسازیم.

گفتنی است ،این تفاهم نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل