نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ثبت اتفاقی تصویر بی نظیر کهکشانی

تا مدت زمانی پیش تر یا به عبارت دقیق، یک نسل قبل از نسل ستاره شناسان فعلی، مشاهده تصاویر کهکشان ها و دریافت عکس هایی با کیفیت و دقت بالا تنها به وسیله تلسکوپ های زمینی مراکز مهم ستاره شناسی و رصدخانه هایی ممکن بود که در مناطقی ویژه مانند قلل کوهستان ها یا صحراها نصب شده بودند. گزینه دیگر پیش روی دانشمندان برای بررسی و ثبت تصاویر سایر کهکشان ها در این دوران ، استفاده از تصاویر تلسکوپ های فضائی مانند تلسکوپ هابل محسوب می شد.

به تازگی یک ستاره شناس آماتور موفق شده است تا تصویری شگفت انگیز و استثنائی از سایر کهکشان ها تهیه کند و روز گذشته این تصویر به صورت رسمی از سوی وبسایت مجله دیسکاوری منتشر شد اما نام این ستاره شناس آماتور و توضیح تصویر گرفته شده در این گزارش کوتاه ارائه نشده و اعلام شد که شرح کامل این کشف و توضیحات آن در شماره پیش روی مجله دیسکاوری به صورت اختصاصی منتشر خواهد شد.

 باید در نظر داشت که تلسکوپ هابل با صرف هزینه ای برابر با یک و نیم میلیارد دلار ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت. در این زمان ستاره شناسان آماتور و غیر حرفه ای تنها با استفاده از دوربین ها و تلسکوپ های ساده خود قادر به رویت و مشاهده بسیاری از پدیده های نجومی و کهکشان های دیگر نبودند. این موضوع در حال حاضر و با توجه به پیشرفت فناوری های نجومی ، تغییرات زیادی کرده و تلسکوپ های جدیدی که به سادگی هر کسی امکان تهیه آن ها را دارد، به ستاره شناسان آماتور اجازه بررسی و رصد کهکشان های دور دست و ثبت تصاویر بسیار دقیق و واضح از آن ها را می دهد.

به تازگی یک ستاره شناس آماتور موفق شده است تا تصویری شگفت انگیز و استثنائی از سایر کهکشان ها تهیه کند و روز گذشته این تصویر به صورت رسمی از سوی وبسایت مجله دیسکاوری منتشر شد اما نام این ستاره شناس آماتور و توضیح تصویر گرفته شده در این گزارش کوتاه ارائه نشده و اعلام شد که شرح کامل این کشف و توضیحات آن در شماره پیش روی مجله دیسکاوری به صورت اختصاصی منتشر خواهد شد. گفتنی است لنز و دوربین استفاده شده از سوی این ستاره شناس، در حدود 60 هزار دلار قیمت دارد.

منبع: discovermagazine

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل