لزوم تغییر مسیر اقتصاد کشور

 دکتر حمید میرزاده ضمن بیان این مطلب افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز منوط به تحقق اقتصاد دانش بنیان است و همه دستگاه‌ها و به ویژه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان اصلی‌ترین خاستگاه‌های اقتصاد دانش بنیان در این زمینه وارد شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سند مهم و راهبردی " نقشه جامع علمی کشور" به عنوان نقشه راه حرکت بخش علم و فناوری در افق 1404، تعیین کننده اولویت‌های این بخش و راه رسیدن به این اولویت‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور تحقق اهداف این سند مهم باید تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی فعال شده و حرکت اقتصاد کشور از سمت خام فروشی و از دست دادن منابع به تولید دانش بنیان تغییر یابد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت این موضوع طی 2 سال گذشته با تاسیس مراکز رشد، طرح های شفا و راه اندازی شرکت های دانش بنیان توانسته بسیاری از محصولات دانش بنیان را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: تا زمانیکه مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان به طور همه جانبه حمایت نشوند، نمی توانیم به اهداف نقشه جامع علمی کشور برسیم .

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا