نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت ابتکار از سه شنبه های بدون خودرو

 معصومه ابتکار در یاداشتی کوتاه نوشت: این حرکت اجتماعی ارزشمند می تواند سرآغازی بر اصلاح الگوی جابجایی در کلانشهرها و استفاده کمتر از خودروی شخصی و بکارگیری حمل و نقل عمومی باشد.
وی در یادداشت خود آورده است: ضمن حمایت از این پویش امیدوارم بتوانیم در اصلاح شیوه رندگی شهروندانمان و دوستی بیشتر با طبیعت موثر باشیم.
اکنون بعد از گذشت 21 هفته از آغاز این پویش بیش از 100 شهر از آن حمایت می کنند و حتی تعداد زیادی از محیط بانان نیز به آن پیوسته اند، همچنین مورد استقبال نهادهای دولتی و دستگاه های خصوصی زیادی نیز قرار گرفته است.
این حرکت همچنین مورد استقبال ایرانیان خارج از کشور قرار گرفته و آنها به حمایت از این پویش اجتماعی و محیط زیستی پرداخته اند.
محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد به ایرنا گفت: رییس سازمان حفاظت محیط زیست تمهیداتی را در راستای عدم استفاده از خودروهای شخصی برای کارکنان این سازمان اندیشیده است.
وی افزود: یک جدول تشویقی در سازمان محیط زیست تهیه شده است که بر اساس آن کارکنانی که برای حاضر شدن در محل کار خود از خودرو استفاده نکنند، نامشان وارد آن می شود و در دفتری نام خود و نحوه آمدن به محل کار را اعلام می کنند، اینکه از چه وسیله ای استفاده کرده باشند امتیازهای متفاوتی دریافت می کنند به عنوان مثال بالاترین امتیاز متعلق به دوچرخه است که فرد استفاده کننده از آن 10 امتیاز دریافت می کند.
درویش ادامه داد: اگر این افراد بتوانند 300 امتیاز را کسب کنند با دریافت لوح تقدیر مورد تشویق رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرار خواهند گرفت.
وی افزود: همزمان با شهرداری مذاکره کردیم و قرار شد فضایی برای نصب بنر در ایستگاه های مترو در اختیار این پویش قرار دهد که بر این اساس هفته آینده نخستین بنرهای پویش بدون خودرو در ایستگاه های مترو نصب می شود.
درویش گفت: اکنون که 21 هفته از آغاز این پویش می گذرد، هنرمندان زیادی مانند رضا کیانیان، میترا حجار و نفیسه روشن به این پویش پیوسته اند که امیدواریم با ادامه این روند شاهد کاهش تردد خودروهای شخصی و ایجاد هوایی سالم باشیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل