کارکارگاه آموزشی بین‌المللی تجاری‌سازی فناوری آغاز به کار کرد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی در مراسم افتتاحیه این رویداد ،برگزاری این کارگاه آموزشی را نقطه عطفی برای انتقال تجربیات در زمینه تجاری‌سازی فناوری میان کشورها دانست و ابراز امیدواری کرد که این کارگاه برای همه کشورهای مشارکت‌کننده دستاوردهای مثبتی را به همراه داشته باشد.
پروفسور آرون کولشرشتا دبیرکل مرکز علوم و فناوری عدم تعهد نیز با اشاره به آنکه تاکنون 9 رویداد را با مشارکت مراکز مختلف در ایران برگزار کرده است گفت : مشارکت بیش از 20 کشور را در این برنامه نشان‌دهنده اهمیت موضوع تجاری‌سازی برای کشورهای عضو است .
وی از شرکت‌کنندگان خواست با استفاده از تجارب اساتید دعوت شده از کشورهای توسعه یافته، نمونه‌های موفق تجاری‌سازی در پارک فناوری پردیس را نیز مورد تحلیل دقیق قرار دهند.
در این کارگاه آموزشی که با همکاری پارک فناوری پردیس معاونت علمی و مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد(نم) برگزار می‌شود، طی چهار روز به بررسی مشکلات، راهکارها و نمایش نمونه‌های موفق در زمینه مدیریت نوآوری، تشریح مدل‌های تجاری‌سازی مطرح در جهان و آشنایی با نمونه‌های موفق تجاری‌سازی فناوری و بحث مالکیت معنوی یا محافظت از ثبت محصول جهت دوام در بازار پرداخته می‌شود.
در کارگاه آموزشی بین‌المللی تجاری‌سازی فناوری، مدیران حوزه علم و فناوری، کارآفرینان و اساتید دانشگاهی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شامل ایران و بیست کشور‌ ونزوئلا، سری لانکا، نیجریه، موریس، پاکستان، کامبوج، مالزی، کوبا، غنا، هند، عراق، کنیا، آفریقای جنوبی، زامبیا، زیمبابوه، ویتنام، فلسطین، عمان، توگو و تانزانیا حضور دارند.
سخنرانانی از کشورهای توسعه یافته به همراه اساتید ایرانی در طی چهار روز برگزاری این کارگاه، موضوعات مختلفی از قبیل سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مدیریت کسب و کارهای نوپا، مدیریت ریسک و … را به بحث خواهند گذاشت. بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری نیز از جمله برنامه‌های جانبی این کارگاه آموزشی خواهد بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا