کنترل خانه هوشمند با تلفن هوشمند

سیناپرس: طراحی و ساخت این خانه تنها به 9 هفته زمان نیاز دارد وکار مونتاژ آن فقط 10 روز در محل مورد نظر طول می کشد. امکانات این خانه به گونه ای است که توسط گوشی های هوشمند قابلیت کنترل شدن دارند و نیز با استفاده از انرژی خورشیدی و طراحی دوستار محیط زیستش، کمک بسیاری به کاهش مصرف انرژی خواهد کرد.پناهگاه هوشمند در والنسیای اسپانیا  با 96 متر مربع مساحت و در یک طبقه با چوب ساخته شده است که ضخامت 16 سانتی متری پنل های چوبی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. طراحی ساده ی داخل این خانه به همراه دو اتاق خواب و دیگر بخش ها، در کنار مدرن بودن سازه، جلوه زیباتری دارد.

شرکت NOEM  اعلام کرده است این خانه سبز هنوز مجوز ساخت از موسسه کنترل کیفیت در انرژی را دریافت نکرده است ولی مطابق با محاسبات، مصرف انرژی حرارتی سالانه ی مورد نیاز برای این خانه تنها 15.05 کیلووات ساعت بر متر مربع می باشد که برابر با سختگیرانه ترین حالت کنترل کیفیت انرژی است.

سلول های خورشیدی استفاده شده در سقف با ظرفیت 4500 کیلووات ساعت برق کل خانه را تامین می کند و در صورت نیاز به ذخیره  اضافه برق تولیدی و استفاده آن در روز های ابری،  نیاز به تهیه باتری هایی برای ذخیره برق  است که مطابق با خواست مشتریان به قیمت خانه افزوده می شود. سیستم جمع آوری آب بارن از دیگر ویژگی های این بنا است که آب جمع آوری شده، در سیستم آبیاری وسرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما ویژگی اصلی این خانه این است که، بسیاری از لوازم برقی در خانه ی هوشمند برای بررسی و نظارت به یک نرم افزاری که توسط تلفن های هوشمند اجرا می شود، متصل است. به عنوان مثال تنظیم خودکار درجه حرارت خانه و یا در روزهای زمستان، با کمک مکان یاب، سیستم گرمایش خانه 20 دقیقه قبل از این که ساکنین وارد خانه شوند به صورت خودکار فعال می شود. علاوه بر این تنظیمات سیستم تهویه مطبوع با اتصال به اینترنت و گرفتن آخرین گزارش هواشناسی به  صورت خودکار عوض می شود و می توان تهویه مطبوع را از طریق اینترنت تنظیم کرد.بعد از تمام این کار ها، تمام اطلاعات از قبیل مصرف و تولید انرژی، مصرف آب، دمای داخل و بیرون بر روی گوشی تلفن همراه شما در هر زمان و با اتصال به اینترنت در دسترس خواهد یود.   

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا