نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نواختن موسیقی ستارگان و کرات بررسی می شود

 انجمن نجوم آياز تبريز بعد از برگزاری هفته جهانی نجوم، هفتادمين باشگاه ماهانه خود را برگزار خواهد كرد. اين باشگاه روز پنجشنبه ۶ خرداد ماه ساعت ۱۵ الی ۱۸، در پژوهشسرای دانش‌آموزی آذربایجان برگزار خواهد شد.آنیا صمدی دانشجوی دوره دکترای اخترفیزیک از دانشگاه تبریز با بیان اینکه موضوع اصلی این باشگاه موسیقی ستارگان است، گفت: به یقین ‍آنچه که چشمانمان می‌بیند و گوشهایمان می‌شنود تمام چیزی نیست که در پهنه عظیم گیتی رخ می‌دهد.

وی افزود:  در خارج از محدوده دید ما هنوز پدیده‌هایی رخ می‌دهد که باید دید و شنید؛ تپ‍ش های درونی و جابجایی‌های سطح ستارگان و آنچه که در اطراف سیارات به وقوع می‌پیوندد همه چون یک سمفونی عظیم در حال نواختن موسیقی خود یعنی موسیقی ستارگان و كرات هستند.

در ادامه حامد پورجوادي رئيس انجمن نجوم آياز درباره موضوعات اين برنامه گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، موضوع ویژه اين باشگاه به رویت هلال اختصاص دارد.

وی با اعلام اينكه سرخ‌گرایی و پدیده لبه تاریکی از ديگر موضوعات اين باشگاه خواهند بود، در توضيح لبه تاريكي گفت: اين پديده يک رويداد اپتيكی در خورشيد است كه موجب می شود تا لبه‌های خورشيد كم‌نورتر و سرخ‌تر از مركز آن ديده شود. دو دليل عمده برای بروز اين پديده وجود دارد كه در هفتادمين باشگاه نجوم آياز بررسی خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل