نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مکزیک برای ناسا ربات می سازد

در سال های گذشته استفاده از ربات ها در حوزه های گسترده ای از زندگی انسان رایج شده و در حال حاضر استفاده از ربات های هوشمند در بسیاری از زمینه ها که امکان فعالیت انسان وجود نداشته یا به سختی امکان پذیر است ، رایج بوده و تنها راه کار عملی محسوب می شود . یکی از این حوزه های متعدد ، اکتشافات و عملیات فضائی است .

در همین راستا به تازگی لوئیز ولاسکو Luis Velasco مهندس و دانشمند مکزیکی که با سازمان فضائی ناسا در ایالات متحده آمریکا همکاری می کند ، در حال طراحی و ساخت نوع جدیدی از ربات است  که قادر به دریافت تصاویر سه بعدی بوده و دنیای اطراف خود را از این طریق مشاهده می کند . این ربات در راستای پیشبرد پروژه اکتشاف مریخ که قرار است در سال 2020 میلادی انجام شود ساخته شده و می تواند در تکنولوژی مریخ نورد این پروژه مورد استفاده قرار گیرد .

این پژوهشگر مکزیکی در رابطه با این تکنولوژی جدید اعلام کرد : " این ماموریت دقیقا مشابه ماموریتی است که ما پیش تر انجام داده بودیم . " 

موضوعی که این مهندس طراح ربات به آن اشاره کرده است ، تکنولوژی به کار رفته در ربات جستجوگر کنجکاوی Curiosity robot  است که در تابستان  سال 2012 روی سطح مریخ فرود آمده و هم اکنون در حال مطالعه و بررسی سطح این سیاره است .

لازم به توضیح است  لوئیز ولاسکو که یکی از مشهور ترین دانشمندان مکزیک به شمار می رود در حال حاضر در پروژه موسوم به جی پی ال  JPL با ناسا همکاری می کند . گفتنی است پیش از این ، وی بخش هائی از ربات مریخ نورد کنجکاوی را طراحی کرده بود .

این دانشمند همکار ناسا ،  اطلاعات جدید در ارتباط با ربات جدید  در دست ساخت را ، در مصاحبه ای رسمی در پاسادنای کالیفرنیا Pasadena, California به اطلاع خبرنگاران رساند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل