نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تمرکز فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر تجاری سازی علم و فناوری

محمد حسین فائزی در جلسه‌ هم‌اندیشی با رئیس موسسه‌ آموزش عالی البرز، با اشاره به مشکلات و ضعف‌های موجود در ساختار آموزشی کشور و نواقص سرفصل دروس دانشگاهی، بر ایجاد مهارت‌های مورد نیاز بازار کار متناسب با رشته‌های مختلف تأکید کرد و افزود: مجموعه‌ جهاددانشگاهی امروز در استان قزوین تجربه‌ زیادی در آموزش مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموختگان و تکمیل فرآیند آموزش دانشگاه‌ها دارد تا فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند.

فائزی با اشاره به تمرکز فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر روی موضوع تجاری سازی علم و فناوری، گفت: اگر بر این اساس ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها با ظرفیت جهاددانشگاهی پیوند بخورد اتفاقات خوبی در زمینه‌های گوناگون در استان رخ خواهد داد.

وی همچنین با برشمردن تجارب مجموعه‌ جهاددانشگاهی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و تجاری سازی ابراز امیدواری کرد تا با پیوند ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان قزوین و دانشگاه البرز، دستاوردهای بزرگی حاصل شود.

سید مرتضی نوربخش رئیس موسسه‌ آموزش عالی البرز نیز در ادامه اظهار کرد: ما بعنوان یک دانشگاه خصوصی آماده هستیم تا از تجربیات شما در امور پژوهشی و تجاری سازی استفاده کنیم و ضمن امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری، در جلسات مختلف نیز به نتایجی برسیم که در جهت پیشرفت کشور و استان قزوین مؤثر باشد.

نوربخش با اشاره به هویت دانشگاه البرز و سابقه‌ درخشان جهاد دانشگاهی گفت: نتیجه‌ همکاری مشترک موسسه‌ آموزش عالی البرز و جهاددانشگاهی با یک کار تجاری صرف فرق می‌کند، چرا که اساس و بنیان کار ما دانش است.

به گزارش ایسنا، رئیس موسسه‌ آموزش عالی البرز ادامه داد: ما تمایل داریم در نتیجه‌ همکاری مشترک بتوانیم کیفیت آموزش را بالا ببریم و جهاد دانشگاهی نیز به بالا رفتن کیفیت پژوهش یاری برساند و این در شرایطی محقق خواهد شد که جهاد دانشگاهی این نگاه را داشته باشد که دانشگاه البرز یک واحد دانشگاهی از خود مجموعه‌ جهاد است و دانشگاه البرز هم این نگاه را داشته باشد که یک پژوهشگاه مثل جهاددانشگاهی در کنار آن قرار دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل