شرکت های کوچک،متوسط و دانش بنیان از ابتدای تاسیس در فرابورس حضور می یابند

امیر هامونی روز دوشنبه در نشست تخصصی تعامل شرکت های دانش بنیان با بازار فرابورس ایران در مورد برخی الزامات برای حضور شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان در بازار فرابورس توضیح داد: صورت مالی حسابرسی شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان یکی از الزامات حضور این شرکت ها در بازار فرابورس است و حسابرسی آنها باید توسط معتمد سازمان بورس انجام شود. 
هامونی اظهار کرد: برای ورود شرکت ها به فرابورس، باید یک بازرس مستقل تحت نظارت سازمان بورس، حساب های شرکت را ارزیابی کند و به هیات مدیره سهامداران و مجمع گزارش دهد.
وی با اشاره به اینکه شرایط گذشته از قبیل داشتن سه سال سابقه و سه سال سودآوری برای شرکت های دانش بنیان ضروری نیست، گفت: برای حضور شرکت های کوچک،‌ متوسط و دانش بنیان در بازار فرابورس مقررات تسهیل کننده ای درنظرگرفته شده است.
هامونی ادامه داد: حتی اگر شرکت ها زیان آور هم باشند، می توانند در بازار فرابورس شرکت کنند و این امر مانع حضور آنها در این بازار نمی شود.
وی با بیان اینکه شرکت ها می توانند از همان ابتدای تاسیس وارد فرابورس شوند، افزود: این شرکت ها باید چشم اندازی مثبت را در قالب گزارش به سازمان بورس ایران ارائه کنند و این گزارش مورد تایید مشاور هیات مدیره قرار گیرد.
هامونی گفت: حضور شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان در فرابورس فرصت خوبی است که سرمایه گذاران و حرفه ای های بازار به این شرکت ها ورود پیدا کنند و شرکت ها از نظر مالی و بازدهی تامین شوند.
وی یادآور شد: مقررات حضور این شرکت ها در بازار بورس توسط سازمان بورس مصوب شده است و در هفته آینده آیین نامه های مربوط به آن ابلاغ می شود.
هامونی گفت: شرکت های متقاضی می توانند بر اساس این قانون در آینده در تابلوی ویژه ای که تحت عنوان شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان (SME) برای آنها در بازار فرابورس راه اندازی می شود، شرکت کنند.
این نشست با حضور 30 شرکت دانش بنیان برتر به لحاظ حجم مالی و فروش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا